نایب رییس مجلس شورای اسلامی:

فوق‌العاده مناطق جنگی به نیروهای مسلح پرداخت شود

۱۴۰۰/۰۹/۱۴ - ۱۲:۲۰:۲۱
کد خبر: ۱۲۶۹۹۴۳
فوق‌العاده مناطق جنگی به نیروهای مسلح پرداخت شود
نایب رییس مجلس شورای اسلامی خواستار پرداخت فوق‌العاده مناطق جنگی براساس ماده ۱۱۲ قانون برنامه ششم به نیروهای مسلح و بازنشستگان شد.

به گزارش برنا، عبدالرضا مصری در نطق میان دستور روز یکشنبه خود در نشست علنی مجلس شورای اسلامی خطاب به نمایندگان مجلس، گفت: رهبر معظم انقلاب فوری‌ترین هدف تشکیل نظام اسلامی را استقرار عدالت اجتماعی و قسط اسلامی می‌دانند و یا فرمودند قسط و عدل از واجب‌ترین کارها است. تا آنجا که پیامبر(ص) حفظ و دوام ملک را در عدل و پرهیز از ظلم می‌دانند.

عضو کمیسیون عمران مجلس خطاب به نمایندگان افزود: در قانون برنامه ششم ماده ۱۱۲ برای مناطق جنگی فوق‌العاده‌ای را معین کرده‌ بودید که این فوق‌العاده در اختیار دستگاه‌های اجرایی در مناطق جنگی قرار بگیرد. دولت وقت برای کارکنان دستگاه‌های اجرایی این امر را عملیاتی کرد یعنی از بالاترین مقام اجرایی مانند استاندار، فرماندار،  بخشدار و مدیران کل تا پایین‌ترین سطح سازمانی از این فوق‌العاده برخوردار شدند

مصری بیان کرد: متاسفانه با گذشت ۵ سال از اجرای این قانون در مورد دو قشر به آن عمل نکردند. قشر اول نیروهای مسلح جمهوری اسلامی بودند کسانی که شبانه‌روز از مرز و بوم کشور صیانت و حراست می‌کنند و حق مسلم آنها بود که اولین گروه برخوردار باشند.

وی ادامه داد: ۵ سال است که در حق همه نیروهای مسلح در استان‌های بوشهر، خوزستان، ایلام، کردستان، آذربایجان و کرمانشاه به نیروی هوایی، زمینی، دریایی، سپاه، ارتش، نیروی انتظامی ظلم می‌شود چرا که دولت این قانون را به جز اینها برای همه اجرا کرد و این ظلم آشکار است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس یازدهم عنوان کرد: وزیر دفاع در همین تریبون مجلس در حضور شما نمایندگان حاضر شد و در پاسخ به سوال من درباره فوق‌العاده مناطق جنگی گفت که حق با شما است دولت باید این کار را انجام دهد اما انجام نداد.

مصری ادامه داد: ۲ سال پیش هم خدمت سرلشکر محمد باقری رییس کل ستاد نیروهای مسلح رسیدم و دستور کتبی برای اجرای این قانون گرفتم اما انجام ندادند، در بیت رهبر معظم انقلاب، خدمت وزیر دفاع و سردار باقری رسیدم همانجا به اتفاق پذیرفتند که این قانون فوق‌العاده مناطق جنگی انجام شود اما باز هم انجام نشد.

وی تصریح کرد: نیروهای نظامی نمی‌توانند کنار در مجلس تحصن کنند یا به شما پیامک بزنند، حق اینها ضایع شده است، مجلس باید پای قانونی که تصویب می‌کند محکم بایستد، این تبعیض قابل پذیرش نیست.

عضو هیات رییسه مجلس، بازنشستگان را گروه دوم معرفی کرد و گفت: به‌رغم اینکه دولت بازی درآورد، مجلس استفساریه را به تصویب رساند، استفساریه به تایید شورای نگهبان رسید و یک سال از ابلاغ آن می‌گذرد اما باز هم اجرا نمی‌کنند.

مصری بیان کرد: کسانی حیف و میل‌های آنچنانی انجام می‌دادند و پرونده‌های کرسنت و غیره را با هزاران میلیارد زیان به این مملکت برای ما به ارث گذاشتند اما فوق‌العاده مناطق جنگی به کسانی که در ۵۰ درجه گرما در مرزهای ما خدمت می‌کنند و همین الان با ۳۰ تا ۴۰ درجه سرما در استان‌های مرزی مانند آذربایجان، کرمانشاه و کردستان مشغول خدمت هستند پرداخت نمی‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز