رئیس کمیسیون بهداشت در گفت‌وگو با برنا

محدودیت دریافت دوز سوم واکسیناسیون برداشته می‌شود/ اومیکرون مرگ و میر ندارد

۱۴۰۰/۰۹/۱۶ - ۰۴:۰۸:۲۴
کد خبر: ۱۲۷۰۱۴۰
محدودیت دریافت دوز سوم واکسیناسیون برداشته می‌شود/ اومیکرون مرگ و میر ندارد
رئیس کمیسیون بهداشت در خصوص علائم این ویروس گفت: خداروشکر اومیکرون مرگ و میر ندارد و طبق گزارشات خیلی خفیف است ولی الان زود است که قطعی نظر داد. علائم ویروس خیلی خفیف است. دولت اقدام بسیار خوبی را در بحث واکسیناسیون به انجام رساند هم در مقدار واکسنی که در این مدت خریداری شد.

«حسینعلی شهریاری» نماینده مردم سیستان و بلوچستان و رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یازدهم در گفت و گو با خبرنگار برنا در رابطه با "نگرانی‌ها برای ورود سویه جدید ویروس کرونا، اومیکرون به داخل کشور" گفت: طبق گزارشات، 38 کشور دنیا تاکنون درگیر اومیکرون شده اند، این ویروس قطر و عربستان را هم درگیر کرده است ، بر این اساس و با پیش‌بینی آنکه احتمال ورود این ویروس به کشور وجود دارد، یکسری قرنطینه‌هایی در مرزها اعمال کرده ایم و ستاد مبارزه با کرونا بصورت جدی این را دنبال می‌کند تا مراقبت ها بیشتر شود. 

وی ادامه داد: علیرغم تلاش‌هاییخنن که شده اما احتمال ورود اومیکرون به کشور زیاد است، باید واکسیناسیون را به نزدیک نود در صد برسانیم و لااقل90 درصد مردم دوز دوم را دریافت کرده باشند. مقرر شده تا محدودیت دریافت نوبت سوم واکسیناسیون برداشته شود، یعنی فقط برای 60 سال به بالا نباشد. در کنار این موارد باید مردم رعایت کنند وماسک و فاصله گذاری را حتما مراعات کنند تا گرفتار نشویم.

رئیس کمیسیون بهداشت در خصوص علائم این ویروس گفت: خداروشکر اومیکرون مرگ و میر ندارد و طبق گزارشات خیلی خفیف است ولی الان زود است که قطعی نظر داد.  علائم ویروس خیلی خفیف است. دولت اقدام بسیار خوبی را در بحث واکسیناسیون به انجام رساند هم در مقدار واکسنی که در این مدت خریداری شد.

انتهای پیام/۱

نظر شما
پرونده ویژه