مشاور ارشد نخست‌ بوریس با چشمان گریان استعفا کرد

۱۴۰۰/۰۹/۱۷ - ۲۱:۲۳:۲۴
کد خبر: ۱۲۷۱۶۵۱
الگرا استراتون مشاور ارشد بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس و سخنگوی دولت لندن در کنفرانس آب و هوایی سازمان ملل موسوم به کوپ ۲۶ ، چهارشنبه شب به علت انتشار ویدیو نقض محدودیت های کرونا با چشمانی گریان استعفا کرده‌است.

به گزارش برنا از روزنامه گاردین، استراتون  در بیانیه‌ای اعلام کرد: او عمیقاً از شوخی با دیگر مشاوران دفتر نخست وزیری  در حین انجام تمرین برای طرحی که بعداً برای فیلمبرداری کنفرانس های مطبوعاتی داونینگ استریت حذف شد، پشیمان است.

وی در ادامه افزود: مردم انگلیس در نبرد با کرونا فداکاری های زیادی انجام داده اند، اکنون می‌ترسم که نظرات من در ویدیوی لو رفته باعث اختلال در روند مبارزه با کرونا شود.

استراتون در حالی استعفا کرد که پیش از آن بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس روز چهارشنبه پس از انتشار ویدیویی از کارکنان دفترش در حال تمسخر و خنده در مورد یک جشن بزرگ در جریان قرنطینه کریسمس سال گذشته در ساختمان نخست وزیری ، زمانی که برپایی این گردهمایی ها ممنوع بود، عذرخواهی کرد.

وی ضمن عذرخواهی در پارلمان انگلیس بابت اهانت روی داده، گفت که در صورت اثبات نقض قوانین، برخورد انضباطی به اجرا گذاشته می شود.

جانسون و وزیران کابینه اش بارها گفته اند که قوانین در جریان گردهمایی های اواخر سال ۲۰۲۰ زیرپا گذاشته نشده است، اما روزنامه میرور گزارش داد که نخست وزیر انگلیس در یک میهمانی صحبت می کرد و تیم وی در تجمعی ۴۰ تا ۵۰ نفره با مصرف مشروبات الکلی شرکت کرده بودند.

ویدئویی که از شبکه آی تی وی پخش شد،  استراتون سخنگوی وقت جانسون را در سال ۲۰۲۰ نشان می دهد که در یک تمرین برای کنفرانس مطبوعاتی در مورد پاسخ به یک سوال احتمالی درباره این پارتی، شوخی می کرده و جوک می گفته است.

زمانی که این میهمانی برگزار شده، ده‌ها میلیون نفر در سراسر انگلیس از دیدار خانواده و دوستان نزدیک خود در جریان مراسم کریسمس منع شده بودند.

انتهای پیام 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز