دیپلمات آمریکایی علیه بلینکن و وزارت خارجه ایالات متحده شکایت کرد

۱۴۰۰/۰۹/۱۹ - ۱۳:۴۳:۲۲
کد خبر: ۱۲۷۲۱۳۴
دیپلمات آمریکایی علیه بلینکن و وزارت خارجه ایالات متحده شکایت کرد
یکی از دیپلمات‌های آمریکایی از آنتونی بلینکن و وزارت خارجه ایالات متحده به علت ابتلا به سندروم هاوانا شکایت کرد.

به گزارش برنا از شبکه سی ان ان، "مارک لنزی" یکی از اعضای سرویس‌های امنیتی دیپلماتیک آمریکا در گوانگژو چین در شکایت خود علیه وزارت خارجه و آنتونی بلینکن ادعا کرد که از سال ۲۰۱۷ او و خانواده‌اش علائم شدید سندرم هاوانا مانند علائم ذهنی و جسمی ناگهانی و غیرقابل توضیح از جمله سردرد، سبکی سر، حالت تهوع، خونریزی از بینی، بی‌خوابی و از دست دادن حافظه را داشته‌اند.

به گفته لنزی، وزارت امور خارجه آمریکا این مشکل را کم اهمیت جلوه داده و تلاش های وی برای بررسی علل وضعیت وی را تضعیف کرده است.

حتی پس از تلاش لنزی برای هشدار دادن به همکارانش در مورد "خطر احتمالی" سندروم هاوانا، از طرف وزارت امور خارجه آمریکا دستور داده شد تا وی تحت معاینه روانپزشکی قرار گیرد.

به گزارش شبکه سی ان ان، اگرچه علائم لنزی از نظر پزشکی در ایالات متحده تأیید شد اما او با انتقام‌جویی و تبعیض وزارت امور خارجه روبرو شد.

لنزی در شکایت خود ادعا کرده است که وزارت امور خارجه آمریکا مانع پیشرفت شغلی او و ایجاد موانع اداری برای درمان خود شده است.

سندروم هاوانا برای اولین بار در سال ۲۰۱۶ و در میان دیپلمات‌های آمریکایی مستقر در کوبا گزارش شد. 

پس از سال‌ها تحقیق، دولت آمریکا هنوز به طور علنی دلیل این حوادث را مشخص نکرده است، اما مقام‌های ارشد در وزارتخانه‌های امور خارجه و دفاع  آمریکا و سازمان جاسوسی سیا کارمندان خود را مجبور کرده‌اند تا آسیب‌های احتمالی مغزی را گزارش کنند و در برخی موارد مقام‌های ارشدی که به این موارد بی‌توجه بوده‌اند را برکنار کرده‌اند. 

محققان آمریکایی هم اکنون در مورد صدها مورد ابتلا به سندروم هاوانا تحقیق می‌کنند. 

پیش از این، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) تایید کرد که حدود یکصد تن از افسران و اعضای خانواده سازمان سیا به بیماری سندروم هاوانا مبتلا شده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما