خشم روسیه از آلمان/ اقدام برلین را بی پاسخ نمی‌گذاریم

۱۴۰۰/۰۹/۲۴ - ۲۲:۲۲:۱۷
کد خبر: ۱۲۷۴۵۲۱
خشم روسیه از آلمان/ اقدام برلین را بی پاسخ نمی‌گذاریم
در پی اعلام دو دیپلمات سفارت روسیه در آلمان به عنوان عنصر نامطلوب، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که کشورش این اقدام برلین را بدون پاسخ نمی گذارد.

به گزارش برنا، ماریا زاخارووا روز چهارشنبه در مطلبی در شبکه فیس بوک با اشاره به تصمیم گرفته شده ازسوی آنالنا بربوک وزیر خارجه جدید آلمان در مورد اخراج دو دیپلمات روس به کنایه نوشت: این اقدام غیرزنانه برلین، بدون پاسخ مناسب نخواهد ماند.  

وی افزود: در آینده نزدیک بیانیه‌ای در این رابطه صادر خواهد شد.  

به گزارش شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه، تصمیم برای اخراج دو دیپلمات روس از آلمان در رابطه با حکم امروز دادگاه برلین در مورد پرونده قتل زلیمخان خانگوشویلی تبعه چچنی تبار گرجستان گرفته شده است.  

بر اساس گزارش رسانه روسی، در پرونده رسیدگی به قتل خانگوشویلی که در سال ۲۰۱۹ در پارک "تیرگارتن" برلین رخ داد، متهم وادیم سوکولوف به جرم قتل و داشتن غیرقانونی سلاح به حبس ابد محکوم شد.

شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه اعلام کرد که طرف آلمانی اعلام کرده است که نام خانوادگی واقعی وادیم، کراسیکوف است و این قتل را به سفارش سازمان‌های حکومتی روسیه مرتکب شده است.  

به گفته وزیر خارجه آلمان، این قتل به سفارش دولتی انجام گرفته و نقض شدید قوانین و حق حاکمیت آلمان محسوب می‌شود.  

بربوک وزیر خارجه آلمان گفت که سرگئی نچایف سفیر روسیه در برلین به وزارت خارجه آلمان احضار شده و تصمیم دولت آلمان برای اخراج دو دیپلمات روس به وی ابلاغ شد.

انتهای پیام/ 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز