یک فعال سیاسی اصولگرا در گفت‌وگو با برنا

اصلاح طلبان پس از روحانی حرفی برای گفتن ندارند

۱۴۰۰/۰۹/۲۵ - ۰۶:۵۷:۵۲
کد خبر: ۱۲۷۴۵۳۰
اصلاح طلبان پس از روحانی حرفی برای گفتن ندارند
یک چهره سیاسی اصولگرا عنوان کرد: در شرایط سیاسی فعلی گاهی احزاب تک مضراب هایی مطرح می کنند اما کافی نیست و چیزی از سکوت آنها کم نمی کند.

«جواد آرین منش» در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی برنا در رابطه با عملکرد فصلی احزاب و پس از آن توجیه آنها برای انفعال پس از انتخابات، اظهار کرد: به طور کلی احزاب سیاسی در ایران در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب هرگز توسعه پیدا نکردند و رشد نداشتند و از بالندگی برخوردار نشدند به این دلیل که حمایت جدی هم از آنها نشد، ما روی کاغذ تعداد زیادی حزب داریم ولی در صحنه عمل احزاب فراگیری که برنامه داشته و اثرگذار باشند و کارشان روی حساب کتاب باشد برخوردار نبودیم. از این رو معمولا در آستانه انتخابات‌ها احزاب تحرک مختصری از خود نشان می‌دهند و چون به تنهایی قادر نیستند در صحنه سیاسی و انتخابات اثرگذار باشند دور هم جمع می‌شوند و جبهه‌های موقتی زود گذر تشکیل و بعد از پایان یافتن انتخابات به محاق می روند‌.

وی در رابطه با بیکاری فصلی اصلاح طلبان تصریح کرد: در هشت سال گذشته دولت آقای روحانی که منتسب به جریان اصلاحات بود به دلیل مشکلات ناشی از تحریم‌ها عملا حرفی برای گفتن نداشت و حتی به عنوان دولت در سایه و احزاب در سایه نیز حضور ندارند و نمی‌توانند نقدی بر دولت داشته باشند و تنها در انتظار هستند تا اتفاقی رخ بدهد و بعد وارد میدان شوند و در حالتی از انتظار و سکوت به سر می‌برند، چون عقیده دارند اگر امروز وارد میدان شوند و نقد خود را آغاز کنند مردم و سیاسیون خواهند گفت هشت سال چه کردید که امروز مدعی هستید، از این رو فاصله‌ای خواهد بود تا آنها دوباره وارد میدان شوند.

آرین منش در مورد سکوت اصولگرایان نیز گفت: امروز حاکمیت یک دست شده ولی احزاب سیاسی جریان اصولگرا یک دست نیستند. بخشی از اصولگرایان در حاکمیت شریک نیستند، مثلا احزاب عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری به رهبری آقای باهنر تشکیل جلسه می‌دهند اما مراوده و مشارکتی با دولت هم ندارند.

وی در پایان گفت: در شرایط سیاسی فعلی گاهی احزاب تک مضراب‌هایی مطرح می‌کنند اما کافی نیست و چیزی از سکوت آنها کم نمی‌کند، به نظر من جریانی که امروز در دولت در قدرت هستند عمدتا به افکار جبهه پایداری نزدیک است و در گذشته نیز به دولت آقای احمدی نژاد نزدیک بودند شاید علت سکوت اصولگرایان همین باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز