نماینده پارلمان جمهوری آذربایجان :

راه اندازی کریدور خلیج فارس-دریای سیاه برای جمهوری آذربایجان مهم است

۱۴۰۰/۰۹/۲۹ - ۱۸:۱۷:۴۷
کد خبر: ۱۲۷۶۳۶۴
"وقار بایرام اف" نماینده مجلس ملی جمهوری آذربایجان و عضو کمیته سیاست اقتصادی، صنعت و کارآفرینی مجلس این کشور گفت : راه اندازی کریدور حمل و نقل جدید خلیج فارس – دریای سیاه از طریق ایران ، آذربایجان و گرجستان طرحی مهم برای کشورمان است .

به گزارش برنا، بایرام اف در گفت و گو با رسانه های جمهوری آذربایجان اظهار داشت : شکل گیری خطوط حمل و نقل در این مسیر مستقیماً به حجم محموله های بین المللی در منطقه تأثیر خواهد گذاشت.

به گفته وی، ظرفیت های  منطقه از نظر حمل و نقل بین المللی بار بسیار زیاد است.

 بایرام اف افزود : آذربایجان و ایران کشورهای هستند که در کریدور حمل و نقل شمال-جنوب مشارکت دارند. آذربایجان و گرجستان در زمینه های مختلف حمل و نقل همکاری دارند. میان دو کشور همکاری در مسیر راه آهن باکو - تفلیس - قارص و کریدور حمل و نقل بین المللی شرق - غرب نیز جریان دارد. تشکیل یک کریدور حمل و نقل جدید که سه کشور منطقه ایران ، جمهوری آذربایجان و گرجستان را  به هم متصل می کند ، نشان  می دهد کشورهای منطقه سعی دارند در بهره گیری از فرصت های حمل و نقل بین المللی موجود فعال تر  باشند.

وی افزود: گرچه گرجستان مشارکت خود را در بستر همکاری منطقه ای  "3 + 3" تایید نکرده است، اما علاقه مند به همکاری در قالب های دیگر در منطقه است.

 به گفته بایرام اف چنین شکلی از همکاری بین آذربایجان و گرجستان از دیرباز وجود داشته است. همکاری آذربایجان، گرجستان و ایران در زمینه حمل و نقل نباید به عنوان جایگزینی برای  بستر همکاری منطقه ای 3"+3 "  تلقی شود. این تنها یکی از مصادیق همکاری هایی است که در منطقه اجرا و در گذشته نیز وجود داشته است.

  سید عباس موسوی سفیر جمهوری اسلامی ایران به تازگی اعلام کرد ، ایران ، جمهوری آذربایجان و گرجستان از هفته جاری کریدور حمل و نقل جدید را راه اندازی می کنند .

    سفیر کشورمان در صفحه توئیتری خود در این ارتباط نوشت : ایران مرکز ثقل کریدورهای ترانزیتی جهان و "هارت لند" است .

  موسوی افزود : بعد از احیای کریدور اکو ( پاکستان، ایران ، ترکیه ) و نیز راه اندازی آزمایشی کریدور جهانی شمال - جنوب ( فنلاند، روسیه، جمهوری آذربایجان، ایران ، خلیج فارس و هند ) این هفته شاهد فعال شدن کریدور جدید (ایران ، جمهوری  آذربایجان، گرجستان، دریای سیاه و اروپا ) خواهیم بود.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز