رایزنی نماینده پوتین با مشاور وزیر خارجه ایران در باره مسائل سوریه

۱۴۰۰/۰۹/۳۰ - ۱۳:۴۵:۴۷
کد خبر: ۱۲۷۶۷۰۰
الکساندر لاورنتیف نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در سوریه با علی اصغر خاجی مشاور ارشد وزیر خارجه کشورمان و رئیس هیات ایرانی در مذاکرات روند آستانه دیدار و دو طرف درخصوص مسائل سوریه گفت و گو کردند.

به گزارش برنا به نقل از خبرگزاری تاس، لاورنتیف روز سه شنبه در شهر نورسلطان پایتخت قزاقستان در جمع خبرنگاران به دیدار خود با سران هیات های ایرانی و ترکیه اشاره کرد.

دیپلمات ارشد روس گفت: با همتایان ایرانی و ترکیه ای خود دیدار کردم و در این دیدارها، اقدامات مشخص برای رعایت آتش بس در سوریه مطرح و مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.   

نماینده رئیس جمهوری روسیه در سوریه خاطرنشان کرد که این گفت و گوها بسیار سازنده بود و در آن همه مسائل مربوط به اوضاع سوریه بررسی شد.  

وی درباره دیدار خود با رئیس هیات ایرانی در مذاکرات آستانه تصریح کرد که در این دیدار درباره تثبیت اوضاع سوریه برای بهبودی وضع رعایت آتش بس در این کشور گفت و گو شد.  

 به گفته مقام روس، در گفت وگوهای با همتایان ایرانی و ترکیه ای، وضعیت ادلب و مناطق جنوب و نیز شمال سوریه و نقاط مرزی این کشور و ترکیه و افزایش تحرکات گروه های تروریستی در سوریه بررسی شد.  

لاورنتیف همچنین گفت که کشورهای ضامن مذاکرات آستانه هیچ راه جایگزینی برای فعالیت کمیسیون تدوین قانون اساسی سوریه نمی بینند و برای حمایت همه جانبه از آن آمادگی دارند.  

 نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در سوریه در ادامه خاطرنشان کرد که هیچ مشکلی برای صدور بیانیه دور کنونی مذاکرات آستانه ازسوی کشورهای ضامن (ایران، روسیه و ترکیه) نمی بیند.  

 هفدهمین دور مذاکرات در فرمت آستانه برای حل و فصل سیاسی مسائل سوریه امروز در نورسلطان پایتخت قزاقستان آغاز بکار کرد و قرار است فردا (چهارشنبه) نیز ادامه بیابد و با صدور بیانیه ای به کار خود پایان بدهد.

انتهای پیام/ 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز