منابع دیپلماتیک: ایران با جدیت برای لغو تحریم‌ها مذاکره می‌کند

۱۴۰۰/۱۰/۰۷ - ۱۵:۵۰:۴۰
کد خبر: ۱۲۷۹۵۲۳
منابع دیپلماتیک: ایران با جدیت برای لغو تحریم‌ها مذاکره می‌کند
ارنمای شبکه خبری العربیه در صفحه توئیتر خود به نقل از منابع دیپلماتیک نوشت ایرانی ها با جدیت مذاکره و تلاش می کنند به توافقی دست یابند که با لغو تحریم ها، فضای مناسبات تجاری برای این کشور باز شود.

به گزاش برنا، العربیه به نقل از دیپلماتها بدون ذکر نام نوشت: به نظر می رسد که آغاز ماه فوریه 2022 (حدود یک ماه دیگر) تاریخی واقعی برای پایان مذاکرات وین درخصوص ایران باشد.

این منابع افزودند: طرف ایرانی در مذاکرات تلاش می کند تا به توافقی دست یابند که به این کشور امکان فروش نفت را بدهد.

 این منابع اعلام کردند: برنامه هسته ای ایران اکنون همانند یک سال قبل نیست.

منابع دیپلماتیک یادشده همچنین به العربیه گفتند: مسئله ضمانت هایی که ایران خواهان آن است، پیچیده است و نمی دانیم که چگونه از آن گذر کرده و آن را پشت سر خواهیم گذاشت.

این منابع دیپلماتیک در عین حال مدعی شدند: اگر به توافقی با ایران ظرف چهار هفته دست پیدا نکنیم، توافقی وجود نخواهد داشت.

جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد هرچقدر طرف مقابل آمادگی جدی‌تری برای لغو تحریم‌ها داشته باشد و اراده جدی تری برای پذیرش ساز وکارهای مد نظر جمهوری اسلامی ایران در لغو تحریم‌ها داشته باشد به ویژه در دو موضوع راستی آزمایی و تضمین، در مدت زمان کوتاه‌تری می‌توانیم به توافق دست پیدا کنیم

هشتمین دور از گفت‌وگوهای رفع تحریم عصر روز گذشته با برگزاری نشست کمیسیون مشترک به ریاست علی باقری مذاکره‌کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا آغاز شد.

در این نشست که با شرکت هیأت‌های ایران، گروه ۱+۴ و اتحادیه اروپا در هتل کوبورگ برگزار شد، روند مذاکرات مورد ارزیابی قرار گرفته و در خصوص نحوه ادامه گفت‌وگوها بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

انتهای پیام/ 

نظر شما