معاون اجرایی نیروی زمینی ارتش:

همه توان خود را برای امدادرسانی در حوادث غیرمترقبه به کار می‌گیریم

۱۴۰۰/۱۰/۲۹ - ۱۵:۲۵:۴۷
کد خبر: ۱۲۸۸۲۹۹
معاون اجرایی نیروی زمینی ارتش گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران در حوادث غیر مترقبه از تمام توان و امکانات تغذیه‌ای و درمانی خود برای کمک به آسیب دیدگان استفاده می‌کند.

به گزارش برنا از روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ کیومرث شرفی در تمرین ستاد بحران نیروی زمینی ارتش گفت: ستاد بحران نیروی زمینی ارتش همیشه باید آمادگی مقابله با حوادث و اتفاقات غیرمترقبه طبیعی را در سطح تهران و شهرستان‌هایی که یگان نظامی دارد، داشته باشد. ما در راستای ایجاد آمادگی برای هرگونه حوادث، این تمرین را برگزار کرده‌ایم.

 

 معاون اجرایی نیروی زمینی ارتش با تاکید بر این که «حادثه هیچ‌گاه خبر نمی‌کند» تصریح کرد: ما سه اولویت را هنگام وقوع حوادث غیرمترقبه در نظر داریم که شامل برقراری ارتباطات رادیویی، بی‌سیم و باسیم بین یگان‌های مرکز کنترل فرماندهی و محل حوادث، امدادرسانی‌ و اسکان خانواده‌ها است به صورتی که بتوان مردم حادثه دیده را در محل‌های امن اسکان داد.

سرتیپ شرفی با بیان این‌ که ارتش در زلزله سرپل ذهاب از مقام معظم رهبری(مدظله العالی) نمره قبولی دریافت کرد، افزود: ما در هنگام وقوع حوادث غیرمترقبه باید بتوانیم پادگان نظامی را به یک مرکز فکر و محل امن برای تصمیم‌گیری‌ها تبدیل کنیم و خانواده‌های شهرک‌نشین و مردم را حداقل ۷۲ ساعت در شرایط امن اسکان دهیم. ارتش جمهوری اسلامی ایران در حوادث غیر مترقبه از تمام توان حداکثری خود و امکانات تغذیه‌ای و درمانی برای کمک به آسیب دیدگان استفاده می‌کند.

وی با بیان این‌ که «طرح بلیّات فقط شامل حوادث غیرمترقبه نیست و باید در همه سطوح انجام شود» خاطرنشان کرد: در صورت وقوع حوادث غیرمترقبه، ما در ارتش وظیفه یگان‌ها را در شهرهای مختلف از قبل مشخص کرده‌ایم و مسئولیت‌ها مشخص شده‌اند.

انتهای پیام/ 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز