آیا سطح استقبال از رئیسی در مسکو با مقامات سایر کشورها تفاوت داشت؟

۱۴۰۰/۱۱/۰۴ - ۱۰:۱۲:۳۳
کد خبر: ۱۲۸۹۸۵۱
آیا سطح استقبال از رئیسی در مسکو با مقامات سایر کشورها تفاوت داشت؟
مستند" به سمت توازن" بزودی ناگفته های سفر به روسیه و دیدار با پوتین را تشریح می‌کند.

به گزارش برنا، «کاظم جلالی» سفیر ایران در روسیه در مستند " به سمت توازن" که قرار است بزودی ناگفته های سفر آیت الله رئیسی به روسیه و دیدار با پوتین را تشریح کند، شبهات ایجاد شده در خصوص سفر رییس جمهور به روسیه را مستدل توضیح می دهد. بخشی از صحبت های کاظم جلالی به شرح زیر است:

_طبق بررسی‌های انجام شده در سفرهای روسای جمهور اسبق و روسای سایر کشورها به روسیه، تاکنون استقبال ها در داخل فرودگاه توسط معاون وزیر خارجه صورت گرفته است. در گفتگو با کرملین مطرح کردم به دلایل متعدد که قابل بیان نیست این استقبال از نظر ما پذیرفته نیست.  

_براساس گفته روسی‌ها تاکنون از هیچ رئیس جمهوری در فرودگاه بالاتر از معاون وزیر خارجه استقبالی صورت نگرفته است. در کرملین من با نزدیکترین نفرات به آقای پوتین ارتباط دارم، زمانی که استوارنامه خود را تحویل دادم درخواست داشتم تا بتوانم با افراد نزدیک با پوتین ارتباط داشته باشم، که  گفتند اصلا ما چنین چیزی تا بحال نداشته ایم اما بخاطر روابط با ایران این کار را انجام می‌دهیم. زمانی که با وزارت خارجه روسیه صحبت کردیم آنها مطرح کردند که این نقض پروتکل است اما فقط برای ایران انجام می دهیم .

_در داخل کرملین پوتین منتظر رئیسی بود، رئیسی لحظه ای منتظر نماند. در گذشته کسانی بودند که پوتین آنها را پشت در معطل نگاه داشته است.  

_طی دوسالی که در روسیه هستم 7  مسئول عالی رتبه اعم از نخست وزیر یا رئیس جمهور وارد روسیه شده اند، 5 نفر این افراد حتی استقبال فرودگاهی را هم نداشتند یعنی فقط با آقای پوتین ملاقات کرده اند. دو موردی که از آنها استقبال  شده  در سطح معاون وزیر خارجه در فرودگاه حضور پیدا کرده است. اما برای اولین بار از آقای رئیسی وزیر مسئول ایران برای استقبال  در فرودگاه حاضر شد . 

بخش های مهم دیگر این گفت وگو طی روز های اتی منتشر خواهد شد. 

ادامه دارد...

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز