نگارش متن نهایی مذاکرات با نمایندگان گروه ۱+۴

۱۴۰۰/۱۱/۰۶ - ۲۲:۱۱:۱۷
کد خبر: ۱۲۹۱۰۳۷
نمایندگان گروه ۴+۱ و ایران امشب (چهارشنبه) در ادامه رایزنی‌های فشرده دیپلماتیک برای نگارش متن نهایی مذاکرات تشکیل جلسه دادند.

به گزارش برنا، طرف ها این روزها سرگرم بحث روی دو موضوع راستی آزمایی و تضامین و تبدیل ایده‌ها به کلمات و جملات هستند.  

علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد ایران که هنگام مخابره این خبر سرگرم ادامه جلسات در هتل کوبورگ است پیشتر با میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در مذاکرات و انریکه مورا معاون دبیر کل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا که وظیفه هماهنگی جلسات بین هیات‌ها را برعهده دارد ملاقات کرد.  
دور هشتم مذاکرات رفع تحریم‌ها از ششم دی ۱۴۰۰ آغاز شده و گفت‌وگوها به اذعان قریب به اتفاق مذاکره‌کنندگان پیشرفت‌هایی حاصل شده است.  
شب گذشته اعضای گروه ۱+۴ با تیم مذاکره کننده آمریکایی در وین که این روزها دچار اختلافات داخلی شده و گفته می‌شود تعدادی از اعضایش هیات را ترک کرده‌اند، پیرامون روند مذاکرات وین تشکیل جلسه دادند.
درحالی که احتمال شکل‌گیری توافق نهایی همچنان وجود دارد، کاخ سفید این روزها با طرح موضوعات انحرافی تلاش می‌کند تا با فرار به جلو از گردنه تصمیم‌گیری‌های دشوار سیاسی عبور کند.
هیات جمهوری اسلامی ایران با جدیت برای حصول توافق در مذاکرات حضور و تاکید دارد هرچقدر طرف مقابل آمادگی جدی‌تری برای لغو تحریم‌ها داشته باشد زمان دست یابی به توافق نهایی کوتاه‌تر خواهد بود.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پرونده ویژه