اسدالهی مطرح کرد

شهید شاطری معمار ایجاد پایگاه مقاومت در سوریه

۱۴۰۰/۱۱/۲۴ - ۱۰:۰۷:۴۴
کد خبر: ۱۲۹۷۹۱۴
شهید شاطری معمار ایجاد پایگاه مقاومت در سوریه
به گفته کارشناس مسایل بین الملل شهید حسن شاطری هسته اولیه دفاع وطنی و ایجاد پایگاه اسلامی مقاومت را با استفاده از نیروهای داوطلب در سوریه به وجود آورد.

به گزارش برنا، به گزارش روابط عمومی برنامه؛ جدیدترین قسمت برنامه «جهان آرا»، با ویژه برنامه "نگاهی به سربازان بدون مرز انقلاب اسلامی" شنبه 23 بهمن ماه با اجرای امیرحسین ثابتی به روی آنتن شبکه افق رفت.

در برنامه شب گذشته¬ «جهان آرا»، گفت و گوی ویژه¬ای با مسعود اسداللهی کارشناس و تحلیلگر مسائل منطقه صورت گرفت و به توصیف شخصیت¬ شهید حسن شاطری معروف به حسام خوش نویس پرداخت و به نقش ایشان در بازسازی سوریه و لبنان و شرایط ثبات در منطقه از دیدگاه خود بیان کرد.

الگوی آمریکایی برای خلع سلاح

مسعود اسدالهی در ابتدای برنامه به پیشینه حملات و جنگ افروزی امریکا اشاره کرد و گفت: کشور آمریکا پس از انجام بازرسی‌های گسترده و تحریم‌های شدید عراق، زمانی که به اطمینان رسید صدام حسین هیچ گونه سلاح شیمیایی و ارتباطی با القاعده ندارد، حمله به این کشور را آغاز و عراق را اشغال کرد.

وی افزود: زمانی که قدرت بازدارندگی از بین برود، این نتیجه در اختیار دیگران قرار می گیرد که قدرت از دست رفته و دستخوش تغییرات می شوند.   

پشت پرده‌هایی جدید از دلایل جنگ 33 روزه

به گفته این تحلیلگر مسائل بین الملل؛ آمریکا می‌دانست که اگر به ایران حمله کند، پاسخ سریعی از سوی حزب‌الله و علیه صهیونیست‌ها رخ می‌دهد؛ بنابراین اسرائیل و آمریکا توافق کردند که ابتدا جنگی علیه حزب‌الله به راه بیاندازند و به خیال خود این نیرو را نابود کنند و قدم بعدی، ایران باشد که در این راه هم با شکست مواجه شدند.

برندسازی ایرانی در لبنان

وی در ادامه به نقش شهید حسن شاطری به عنوان یکی از سربازان بدون مرز انقلاب اسلامی اشاره و تصریح کرد: کیفیت بازسازی جاده‌های لبنان توسط شهید شاطری به قدری بالا بود که لبنانی‌ها شگفت‌زده شدند، به بیان دیگر او برند مهندسی ایران را در این کشور به نمایش گذاشت.

اسداللهی اضافه کرد: برای بازسازی لبنان بعد از نبرد 33 روزه کشور کویت وارد میدان شد اما بزرگ‌ترین خطری که این کشور را تهدید می‌کرد، جریان سلفی بود که آن هم به این دلیل که شیعیان کویت حامی حاکمیت بوده‌اند.

کارشناس مسایل منطقه ادامه داد: مواضع امیر جدید کویت در مورد فلسطین مثبت بوده و از همان ابتدا به دیلیل داشتن پارلمان، یک سر و گردن از بقیه شیخ‌نشین‌ها بالاتر بوده است.

وی به نقش کشور عربستان اشاره کرد و گفت: کشور عربستان نیز بعد از نبرد 33 روزه، 521 میلیون دلار را به نخست وزیر لبنان جهت بازسازی کشور تحویل داد که کلاه گشادی سرش رفت، به این دلیل که دیدند هیچ کس از آنها تشکر نکرد و فؤاد سنیوره نخست وزیر لبنان هم اعلام کرد که پول را در بانک گذاشته ام و دولت لبنان هم خبری از این مبالغ نداشت.

اسداللهی خاطرنشان کرد: مجموع کمک‌های ایران برای بازسازی لبنان بعد از نبرد 33 روزه حدود 100 میلیون دلار بوده که در مقابل کمک‌های برخی کشورها کمتر از 10 درصد بوده است. در ضمن ایران تنها کشوری بود که نیروی مهندسی به لبنان برد.

این کارشناس مسایل منطقه تصریح کرد: حلقه اولیه دفاع از حرم و ایجاد پایگاه اساسی مقاومت در سوریه به ویژه در منطقه سیده زینب، توسط شهید حسن شاطری به وجود آمد و او را می‌توان یکی از بزرگ‌ترین و مهمترین مدافعان حرم نامید.

وی ادامه داد: شهید شاطری هسته اولیه دفاع وطنی و ایجاد پایگاه اسلامی مقاومت را با استفاده از نیروهای داوطلب در سوریه به وجود آورد و توانست با جمع آوری سربازان و ایجاد نشاط در بین آنها و خانواده هایشان خطر سقوط منطقه سیده زینب را از بین ببررد.

انتهای پیام/ 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز