برگزاری جلسه رسیدگی به پرونده کثیرالشاکی آذین خودرو سارینا/ رئیس کل دادگستری استان البرز: تا پایان سال رای سه پرونده کثیرالشاکی استان البرز صادر خواهد شد

۱۴۰۰/۱۲/۰۸ - ۱۶:۳۱:۴۳
کد خبر: ۱۳۰۳۴۰۳
برگزاری جلسه رسیدگی به پرونده کثیرالشاکی آذین خودرو سارینا/ رئیس کل دادگستری استان البرز: تا پایان سال رای سه پرونده کثیرالشاکی استان البرز صادر خواهد شد
سه روز پس از دستور رئیس دستگاه قضا، رئیس کل دادگستری البرز از تعیین وقت جلسه رسیدگی به این پرونده خبر داد و گفت: بعد از دستور رئیس قوه قضائیه نسبت به پیگیری سریع پرونده، دادسرای کرج مامور شد تا در مدت ۳ روز با دقت نسبت به رفع نواقص و انجام تحقیقات اقدام کند که در نهایت پرونده با رفع نواقص به دادگاه اعاده شد.

به گزارش برنا، در جریان برنامه ملاقات مردمی بیستم بهمن رئیس قوه قضائیه، یکی از مراجعه‌کنندگان از جمله شاکیان و مالباختگان پرونده کثیرالشاکی خودرویی بود که رئیس قوه قضائیه پس از استماع توضیحات این مراجعه‌کننده، با رئیس‌کل دادگستری استان البرز که پرونده مزبور در این استان در جریان است، تماس گرفت و تاکیدات و دستورات مقتضی را برای تسریع در تعیین تکلیف این پرونده صادر کرد.

سه روز پس از دستور رئیس دستگاه قضا، رئیس کل دادگستری البرز از تعیین وقت جلسه رسیدگی به این پرونده خبر داد و  گفت: بعد از دستور رئیس قوه قضائیه نسبت به پیگیری سریع پرونده، دادسرای کرج مامور شد تا در مدت ۳ روز با دقت نسبت به رفع نواقص و انجام تحقیقات اقدام کند که در نهایت پرونده با رفع نواقص به دادگاه اعاده شد.

۱۸ روز پس از دستور رئیس قوه قضائیه، جلسه رسیدگی به پرونده کثیرالشاکی آذین خودرو سارینا صبح امروز در شعبه ۱۰۹ دادگاه کیفری ۲ به ریاست قاضی لهراسبی برگزار شد. 

در این جلسه تعدادی از شکات به بیان چگونگی فریب خوردن خود توسط متهمان پرونده پرداختند و نظرات خود را مطرح کردند.

رئیس کل دادگستری البرز در حاشیه این جلسه رسیدگی با برخی از شکات این پرونده به گفت‌وگو پرداخت و ضمن استماع صحبت‌های شکات، قول مساعد داد تا این پرونده به فوریت رسیدگی و رای آن تا پایان سال صادر شود.

فاضلی هریکندی درباره جزییات این پرونده افزود: شرکتی تحت عنوان آذین خودرو سارینا که یک شرکت کاغذی و صوری است با ایجاد دفتری در کرج و با وعده اینکه می‌تواند خودرو را به قیمت کارخانه و پایین‌تر از قیمت بازار آزاد به مردم تحویل دهد از مردم وجوهی اخذ کرده است.

وی افزود: این شرکت در ابتدا  با وجوهی که از مردم گرفته بود به افرادی که قبلا ثبت‌نام کرده بودند خودروهایی تحویل داد و به همین جهت هم مردم امیدوار شدند نسبت به ثبت‌نام خودروهای بیشتر اقدام کردند که متأسفانه، شرکت قادر به تحویل خودرو نبود دچار عدم تعهد و کلاهبرداری شد.

فاضلی هریکندی تأکید کرد: این پرونده ۲۷۸ شاکی و ۹ متهم دارد و حدود ۵۲ میلیارد تومان از وجوه مردم به طور غیرقانونی اخذ شده است.

 دادگستری استان البرز با فوریت این پرونده را رسیدگی خواهد کرد و رای این پرونده تا پایان سال صادر خواهد شد.

وی اضافه کرد: علاوه بر این پرونده دو پرونده کثیرالشاکی دیگر با ۱۲۰۰ شاکی در استان البرز در شهرستان ساوجبلاغ وجود دارد که مربوط به پیش فروش آپارتمان و پیش فروش خودرو است و در شهرستان ساوجبلاغ در حال رسیدگی است. با تلاش همکاران و با فوریت رای این سه پرونده که مجموعا ۱۵۰۰ شاکی دارند تا پایان سال صادر خواهد شد.

گفتنی است، بعلت برخی برداشت‌های بوجود آمده در فضای مجازی بعلت تشابه اسمی شرکت متهم در این پرونده با یک شرکت دیگر به اطلاع می‌رساند، پرونده کنونی مربوط به تخلفات شرکت "آذین خودرو سارینا" بوده و در حال حاضر پرونده‌ قضایی درخصوص "گروه صنعتی آذین خودرو" تشکیل نشده است.

انتهای پیام/

 

نظر شما