حزب‌الله: کشورهای عربی از تحولات اوکراین عبرت بگیرند

۱۴۰۰/۱۲/۰۸ - ۲۰:۴۷:۴۸
کد خبر: ۱۳۰۳۴۷۸
حزب‌الله: کشورهای عربی از تحولات اوکراین عبرت بگیرند
عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان ضمن صحبت در خصوص دستاوردهای راهبردی و قدرت نظامی حزب‌الله، تحولات اوکراین را درس عبرتی برای عناصر آمریکا و کشورهای عربی عادی‌کننده روابط با رژیم صهیونیستی دانست.

به گزارش برنا؛ شیخ نبیل قاووق، عضو شورای مرکزی حزب‌الله ضمن اشاره به موفقیت‌ها و پیروزی‌های محور مقاومت، از تحولات اوکراین به عنوان یک درس عبرت برای کشورهای عربی پیوسته به روند عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی یاد کرد.

عضو شورای مرکزی حزب‌الله تاکید کرده است: محور مقاومت امروز توانسته هم به لحاظ کمی و هم کیفی بر قدرت نظامی خود بیافزاید؛ به طوری که هم‌اکنون در قوی‌ترین موضع قرار دارد. پهپاد «حسان» یک شگفتی در زمانی بود که محور مقاومت قصدی برای متحیر کردن دشمن نداشت؛ پس فکر کنید اگر مقاومت در زمان شگفتی‌ها، قدرتش را به نمایش بگذارد چه خواهد شد.

قاووق در ادامه افزود: دشمن صهیونیستی تاکنون به این درک رسیده که حزب‌الله لبنان بزرگ‌ترین تهدید برای رژیم اشغالگرش در منطقه است؛ فقط پهپاد حسان با یک ضربه و یک پرواز بر فراز شمال فلسطین، توانست تل‌آویو را ده سال به عقب برگرداند.

وی در ادامه و با اشاره به تحولات بحران اوکراین و روسیه گفت: لازم است عناصر آمریکا در لبنان از آنچه برای اوکراین حاصل شد، درس عبرت بگیرند. چرا که آمریکا متحدانش را به درگیری تشویق می‌کند و بعد از گرفتاری، به حال خود رها می‌کند. بهترین نصیحت ما به این عناصر قبل از انتخابات این است که بگوییم به وسوسه‌های این شیطان بزرگ [آمریکا] گوش ندهید؛ چون وظیفه ملی ما این است اولویت‌مان در انتخابات پیش‌رو را به آزادی لبنان از بند قیمومیت آمریکا و توصیه‌های عربستان سعودی آزاد سازیم. ما باید برای شکست فتنه‌‌های آمریکایی‌ که عناصر این کشور در سفارت‌ها پی می‌گیرند، تلاش کنیم.

عضو شورای مرکزی حزب‌الله در پایان اذعان کرد: ما مطمئن هستیم در انتخابات پیش‌رو باری دیگر شاهد تائید گسترده و پیام روشن مردم در تجدید میثاق با ولایت و مقاومت خواهیم بود. اما عناصر سفارت‌های غربی و کشورهای عربی ملحق‌شده به روند عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی به سرنوشت رئیس‌جمهور اوکراین نگاه کنند و از تحولات اوکراین درس عبرت بگیرند.

پیش از این نیز رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان ضمن اشتباه خواندن اعتماد به واشنگتن، گفته بود اوکراین، نمونه دیگری از عادت آمریکا به بدعهدی و تنها گذاشتن متحدان است.

انتهای پیام/

نظر شما