کارشناسان حقوق بشر خواستار مقابله سوئیس با نژادپرستی شدند

۱۴۰۰/۱۲/۰۹ - ۱۱:۱۲:۱۳
کد خبر: ۱۳۰۳۷۲۳
کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل خواستار مقابه فوری سوئیس با نژادپرستی علیه سیاه‌پوستان شدند .

به گزارش برنا، به نقل از  مرکز پایش ستاد حقوق بشر، کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل پس از بازدید از کشور سوئیس دریافتند که افراد آفریقایی تبار در سوئیس تبعیض نژادی را در جنبه های مختلف زندگی خود تجربه می‌کنند.

بر اساس گزارش دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل،‌ دومینیک دی، رئیس گروه کاری کارشناسان سازمان ملل در مورد افراد آفریقایی تبار، در بیانیه‌ای گفت: "نقشه های نژادی و کنترل پلیس سوئیس، سیاه پوستان را تحقیر کرده و به آنها انگ سیاه­ پوستی می‌زند.

طبق اطلاعات دریافتی، عملیات پلیس شامل دستگیری‌ها، توهین نژادی، رفتار تحقیرآمیز و خوارکننده و تقویت کلیشه‌های نژادی منفی در عرصه عمومی است. اینها همگی نقض حقوق بشر هستند.

"دومینیک دی، با اشاره به یک جوان ۲۶ ساله که در سلول انفرادی طولانی مدت قرار گرفته است، می‌گوید: "گروه کاری با آقای برایان کی که وضعیت وی نمونه بارز نژادپرستی سیستماتیک در سوئیس است نیز ملاقات کرد. تبعیض نژادی و بی عدالتی در هر مرحله از این پرونده از جمله تکیه فراوان بر کلیشه های نژادی منفی و باورهای نژادپرستانه در مورد مردان سیاه پوست، حتی در دوران کودکی، مشهود است".
 این گروه کاری، یافته‌ها و توصیه‌های خود درخصوص بازدید از کشور سوئیس را در سپتامبر ۲۰۲۲ به شورای حقوق بشر ارائه خواهد کرد.

انتهای پیام/ 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز