تام وست نماینده ویژه آمریکا در افغانستان

واشنگتن برای به رسمیت شناختن طالبان آمادگی ندارد

۱۴۰۰/۱۲/۱۱ - ۰۷:۴۲:۲۶
کد خبر: ۱۳۰۴۲۶۹
واشنگتن برای به رسمیت شناختن طالبان آمادگی ندارد
تام وست نماینده ویژه آمریکا در افغانستان گفت که کشورش برای به رسمیت شناختن حکومت مستقر در افغانستان در آینده‌های نزدیک آماده نیست.

به گزارش برنا، وست‌در یک گفت وگوی ویژه با طلوع نیوز اعلام کرد که واشنگتن در مورد به رسمیت شناختن حکومت تازه در افغانستان تاکنون تصمیم نگرفته است، ما می‌خواهیم گواه ایجاد یک پیشینه رفتار مسوولانه طالبان درباره برخورد با افغان ها باشیم، ما می‌خواهیم شاهد این باشیم که عمل بازداشت زنان به ویژه بازداشت معترضان باید پایان یابد.

وی همچنین گفت که واشنگتن از احتمال افزایش حمله های شاخه خراسان داعش و نیز حضور نیروهای شبکه القاعده در افغانستان نگران است.

تام وست نماینده ویژه آمریکا برای افغانستان افزود: ما قطعا در باره ماهیت مقابله طالبان در برابر داعش نگرانی داریم، اما می خواهیم که گواه موفقیت آن باشیم، ما نمی‌خواهیم هیچ داعشی را در افغانستان ببینیم، ما نمی‌خواهیم گواه هیچ حمله آنان باشیم و بحث درباره القاعده برای ما چالش برانگیز است و ما به بحث در این باره ادامه خواهیم داد.

طالبان در واکنش به سخنان نماینده ویژه آمریکا دوباره اعلام کرد که از خاک افغانستان در برابر هیچ کشوری در جهان استفاده نخواهد شد.

در همین مورد عبدالسلام حنفی معاون دوم رییس طالبان گفت: از خاک افغانستان برعلیه هیچ کشور همسایه و کشور های دیگر استفاده نخواهد شد و حکومت تازه افغانستان به اصول پا بند است.

نماینده ویژه آمریکا برای افغانستان با نگرانی از اوضاع بشری در افغانستان گفت که درگیری روسیه و اوکراین از توجه جهان بر افغانستان می کاهد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز