حرکت در مسیر توسعه فناوری‌های نوین در زمره جهاد مقدس است

۱۴۰۰/۱۲/۱۳ - ۲۰:۳۶:۰۵
کد خبر: ۱۳۰۵۲۲۱
حرکت در مسیر توسعه فناوری‌های نوین در زمره جهاد مقدس است
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: حرکت در مسیر علم و فناوری‌های نوین با توجه به اینکه دشمن در مقابل این حرکت علمی ایستاده است، در زمره جهاد مقدس قرار می‌گیرد.

به گزارش برنا، از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان انرژی اتمی، آیین تجلیل از بازیگران و عوامل اجرایی فیلم سینمایی «هناس» و همچنین تکریم خانواده شهید هسته‌ای «داریوش رضایی‌نژاد» با حضور محمد اسلامی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی، غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، شهره پیرانی همسر شهید رضائی‌نژاد، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای اسلامی شهر تهران و مدیرعامل شرکت نوسازی عباس‌آباد شهرداری تهران، شامگاه پنجشنبه ۱۲ اسفند در سالن همایش‌های منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد تهران برگزار شد.

معاون رئیس جمهور در این آیین ضمن بیان تبریک حلول ماه شعبان و قدردانی از زحمات ارزشمند عوامل و دست‌اندرکاران فیلم هناس، اظهار داشت: این اثر هنری جلوه‌ای از فرمان مقام معظم رهبری در فرآیند جهاد تبیین است؛ زیرا علاوه بر تبیین صحیح تاریخ، عظمت شهید و راه شهیدان را به تصویر کشیده است. راه شهیدان دست‌یابی به قله‌های رفیع و پیشرفت بود و در این مسیر برنامه دشمنان برای اینکه ایران به تعالی و تکامل دست پیدا نکند، بسیار جدی و برنامه‌ریزی شده است.

اسلامی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها در تأمین منافع ملی کشورشان اعتقادی به محدودیت جغرافیایی ندارند، خاطر نشان کرد: شعار آمریکایی‌ها پیشتازی برای پیشوایی است؛ آنها در دکترین امنیت ملی خود می‌خواهند منافع ملی را چه با روش دیپلماسی و چه با روش زور تأمین کنند.

وی افزود: بخشی از منافعی که قلمرو جهانی دارد، فناوری‌های پیشرفته است. علم، فناوری و صنعت، توان مالی و اقتصادی ایجاد می‌کند و هر چه در فناوری رشد بیشتری ایجاد شود، قدرت مالی و ارزش افزوده بالاتری به دنبال آن می‌آید. 

اسلامی ادامه داد: این منطقه برای ما که تحت سلطه و تابع هیچ کشوری نیستیم و سیاست‌های استکباری را نمی‌پذیریم، منطقه ممنوعه لحاظ می‌شود. آنها تمام تلاش خود را برای ایجاد ضعف و ناامیدی در ایران اسلامی معطوف کرده‌اند.

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به نمایان‌سازی سازوکار تهدید و تطمیع مستکبرین در فیلم «هناس» تصریح کرد: بیش از بیست سال پیش را به خاطر دارم که اشخاصی در رشته‌های هسته‌ای و فناوری‌های پیشرفته را با تطمیع از ایران خارج کردند و اجازه ندادند که در حوزه‌های فناوری پیشرفته در ایران فعالیت کنند و باعث اقتدار این کشور باشند.

وی افزود: نکته مهم فیلم «هناس»، ایستادگی شهید رضایی‌نژاد و همسر ایشان در برابر خواسته‌های دشمنان بود. این ایمان است که ما را برای حفظ عزت ملی ثابت قدم نگاه می‌دارد.

اسلامی ادامه داد: همه این شهیدان رفتند تا ایران اسلامی به قله عزت برسد که با تلاش شهدا و سایر دانشمندان مسیر عزت به بهترین شکل ممکن طی شده است. بایستی به یاری حق تعالی برخی مشکلات که در حوزه اقتصادی وجود دارد را سریع‌تر رفع کنیم. در این جنگ اقتصادی، استحکام اقتصادی کشور که مبنای آن حفظ ارزش پول ملی است را باید احیا کنیم.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به تأثیر دو حوزه اقتصادی و نظامی در قدرت دیپلماسی کشور گفت: بنیه نظامی و اقتصادی از مهم ترین ابزارهای قوه دیپلماسی کشور، و پایه اینها داشتن علم و فناوری پیشرفته بدون حد و مرز است. در هر حوزه‌ای که تلاش کردیم و به دنبال آن بودیم به موفقیت رسیدیم و بخش‌هایی هم هستند که مغفول مانده‌اند و باید با تلاش بیشتر برای تحقق آن‌ها تلاش کنیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی در ادامه در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره‌ فیلم «هناس» گفت: این اثر کار بسیار باارزشی هست که تاریخ و سرگذشت شهید را با زبان هنر به تصویر کشید. بحث تهدیدهایی که دشمن داشته و مزاحمت‌هایی که در روند پیشرفت انقلاب ایجاد کردند را به زیبایی بیان کرد. 

 

اسلامی در ادامه با اشاره به نقش این اثر در پیشرفت جامعه و جوانان گفت: این فیلم بر نگرش جوانانی که به دنبال کسب علم و پیشبرد اهداف علمی کشور هستند بسیار تأثیرگذار است. حرکت در علوم و فناوری پیشرفته با توجه به اینکه دشمن در مقابل این حرکت علمی ایستاده است، در زمره جهاد مقدس قرار می‌گیرد.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: ما باید ارزش‌های واقعی، ارزش‌هایی که باعث عزت، پیشرفت و سعادت این ملت و انقلاب می‌شود را به نمایش بگذاریم و لازم است این حرکت استمرار داشته باشد و تکرار شود.

 

گفتنی است، فیلم هناس به کارگردانی حسین دارابی، نویسندگی احسان ثقفی و مهدیه عین‌اللهی و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفاه در چهلمین جشنواره فیلم فجر سال ۱۴۰۰ اکران شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز