رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش

ارتش جمهوری اسلامی ایران پناهگاه نفوذناپذیر مردم، مایه زینت ولایت و عزت دین است/ فلسفه وجود ارتش از خود گذشتگی، ایثار و فداکاری در راه دین و ملت است

۱۴۰۰/۱۲/۱۹ - ۱۵:۲۰:۱۴
کد خبر: ۱۳۰۷۹۲۲
ارتش جمهوری اسلامی ایران پناهگاه نفوذناپذیر مردم، مایه زینت ولایت و عزت دین است/ فلسفه وجود ارتش از خود گذشتگی، ایثار و فداکاری در راه دین و ملت است
حجت الاسلام والمسلیمن محمد حسنی در نشست شورای عالی فرماندهان نیروی هوایی ارتش، با اشاره به رسالت اصلی ارتش جمهوری اسلامی ایران، گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران پناهگاه نفوذناپذیر مردم، مایه زینت ولایت و عزت دین است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، به نقل از روابط عمومی  ارتش، حجت الاسلام والمسلیمن  عباس محمد حسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در نشست شورای عالی فرماندهان نیروی هوایی ارتش، ضمن تبریک ایام شعبانیه اظهار کرد: مقام معظم رهبری( مدظله العالی) انتظاراتی از ارتش و نیروهای مسلح دارند که این انتظارات از مهم ترین شاخصه ها و خصوصیات یک ارتش دینی در تراز نظام جمهوری اسلامی ایران است

وی تصریح کرد: یکی از مطالبات مقام معظم رهبری از ارتش آراستگی به ایمان است، به طوری حضرت آقا در این خصوص می فرمایند اگر ایمان نباشد تعداد جمعیت یا کثرت عِده و عده نظامی و تجهیزات سرنوشت ساز نخواهد بود و وجود ایمان یکی از پیش نیازهای ارتشی در تراز نظام اسلامی است.

حجت الاسلام محمد حسنی خاطر نشان کرد: صبر، استقامت و توکل به خدا از نگاه رهبری از دیگر خصوصیات یک ارتش دینی است، چرا که برای غلبه بر مشکلات و دشواری ها و از میان برداشتن موانع موجود نیاز به توکل به خداوند و اعتماد به هدایت و کمک او بوده و این همان چیزی است که شما فرماندهان برای رهبری مجموعه های تحت امر خود به آن نیاز دارید.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش افزود: یکی دیگر از مطالبات مقام معظم رهبری خودسازی فردی است که در قرآن نیز می‌فرماید به داد خود برسید، لذا انسان باید قبل از هر چیزخود را دریابد و بشناسد چرا که در غیر این صورت خود را از دست خواهد داد و بی شک کسی که خود را از دست بدهد همه چیز را از دست خواهد داد، از این رو حضرت آقا می فرمایند من به شما عزیزان در نیروهای مسلح سفارش می کنم که به خود سازی بپردازید و در همه ابعاد چه در بعد تربیتی، آموزشی، انضباطی، اگاهی و در سطوح برادری و صمیمیت در بین رده های مختلف خود را تقویت کنید چرا که این ها همان نشانه های ارتش اسلامی و دینی است.

وی در ادامه با بیان این که تقویت روحیه فداکاری و ایثار نیز از دیگر مطالبات مقام معظم رهبری است اظهار کرد: فلسفه ارتش ازخودگذشتگی و فداکاری در راه دین و ملت است و این مورد اگر در ارتشی وجود نداشته باشد، ولو اینکه همه ی ویژگی های دیگر را دارا باشد رسالت مورد انتظار از او محقق نخواهد شد.

 چرا که ارتش و ارتشی یعنی خودگذشتگی و ایثار. همانگونه که خلبانان فلاحی و حنیفه زاد به این ویژگی جامه عمل پوشاندند و با فدا کردن جان خود مانع از بروز فاجعه ای عظیم شدند. و این نکته یعنی گذشت و فداکاری راه دین و ملت از بزرگترین شاخصه های فرهنگ سازمانی ارتش در تراز است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز