مجتبی شاکری در ششمین مجمع عمومی جمعیت رهپویان

تربیت نیروی تراز انقلاب اسلامی برای کادرسازی در عرصه داخلی و بین المللی باید مورد توجه قرار گیرد

۱۴۰۰/۱۲/۲۱ - ۰۸:۱۸:۴۸
کد خبر: ۱۳۰۸۳۳۱
تربیت نیروی تراز انقلاب اسلامی برای کادرسازی در عرصه داخلی و بین المللی باید مورد توجه قرار گیرد
مجتبی شاکری در ششمین کنگره سراسری جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی که به صورت مجازی برگزار شد، اظهار داشت: انتخابات شورای مرکزی رهپویان از مصادیق چرخش نخبگان، آموزش رسم میدان داری و مدیریت کار تشکیلاتی برای اعضای جدید آن محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا، دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه عنصر نظم یکی از دلایل اثبات لزوم کار تشکیلاتی است، اظهار کرد: انقلاب اسلامی، براساس اعتقاد به نظم و منسجم شدن بر گرد شعارها و آرمان هایش شکل گرفت ولی در حال حاضر بیشتر و دقیق تر و هوشمندانه تر از ابتدای انقلاب به کار تشکیلاتی و نظم در عرصه سیاسی نیاز دارد.

وی با با بیان اینکه در قبل از انقلاب تشکل های انقلابی، تنها یک میدان مبارزه یعنی مقابله با عنصری مثل پهلوی داشتند افزود: در حال حاضر با توجه به نزدکتر شدن انقلاب به آرمان هایش، کار تشکیلاتی ضرورت بیشتر پیدا می کند و صورت مسایل پیش روی آن نیز بسیار بیشتر از گذشته شده است.

شاکری افزود: اگر می خواهیم در عرصه بین الملل به تمدن اسلامی برسیم، باید تشکل های انقلابی بسیاری از نظامات اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و بین الملی را بیاموزند و بر این موضوعات مسلط و سپس غلبه پیدا کنند.

دبیر کل جمعیت جانبازان تاکید کرد: تشکل های انقلابی باید با ارائه برنامه های در حوزه حکمرانی، جمهوری اسلامی را به نقطه ای برسانند که علاوه بر اداره مناسب جبهه مقاومت و محرومین در جهان، بر نظامات استکباری جهان و ائتلاف‌‌های خودساخته غربی نیز غلبه کند و در صورت غلبه بر این نظامات فساد است که جمهوری اسلامی به نقطه ظهور خواهد رسید.

وی در ادامه به فعالین سیاسی توصیه کرد که افق نگاه خودشان را از دهه های گذشته به سمت افق های جدید ببرنند، و بر اساس آن فعالیت سیاسی و انتخاباتی داشته باشد.

شاکری افزود: فعالین سیاسی و تشکل های انقلابی باید متناسب با افق های پیش رو، تربیت نیروی تراز انقلاب اسلامی برای کادرسازی در عرصه داخلی و بین المللی و حتی مطالعه ساختارهای کارآمد و تولید گفتمان‌های جدید را مورد توجه ویژه قرار بدهند

دبیر جمعیت جانبازان تصریح کرد: مقام معظم رهبری در طی بیست سال گذشته حدود شصت گفتمان را مطرح کردند، که تشکل های انقلابی علی رغم برخی فعالیت ها و موفقیت ها در تحقق گفتمان های رهبری نتوانسته اند موفقیت مناسبی کسب کرد و اینک جبهه تحول خواهان باید میدان دار و خط مقدم این گفتمان ها باشد و آرایش جدید به خود بگیرد.

شاکری افزود: تشکل های انقلابی نسبت به آنچه باید باشند و با میدان و نظام مسایل و چالش ها و گفتمان های که در داخل و حارج از ایران در مقابل او قرار گرفته؛ فاصله دارد و باید این فاصله را کاهش داد.

وی در پایان نیز تاکید کرد که تشکل های انقلابی با برنامه ها و طرح های جدید و عملیاتی از ظرفیت مناسبی که در دولت، مجلس و قوه قضاییه و اقتدار شکل گرفته استفاده کنند و جمهوری اسلامی را به سمت افق های بالاتر ببرند.

انتهای پیام/

نظر شما