امیرعبداللهیان در دیدار با وزیر خارجه فدراسیون روسیه:

از تلاش‌های روسیه در وین برای نزدیک شدن به توافق سپاسگزاریم

۱۴۰۰/۱۲/۲۴ - ۱۲:۴۹:۰۷
کد خبر: ۱۳۱۰۰۱۹
وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با همتای روس خود با بیان اینکه ما امروز اینجا هستیم که درباره تحولات روابط دو کشور گفت‌وگو داشته باشیم، گفت: از تلاش‌های سازنده همکاران شما در وین برای کمک به نزدیک شدن به توافق رفع تحریم‌های ایران سپاسگزاریم.

به گزارش خبرگزاری برنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در نشست دو جانبه میان هیات‌های ایران و  روسیه در مسکو، با اشاره به اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور کشورمان به روسیه، گفت: ما امروز اینجا هستیم که درباره تحولات روابط دو کشور گفت‌وگو داشته باشیم. صرف نظر از هرگونه تحول بین‌المللی، توسعه مناسبات با کشور همسایه روسیه، برای جمهوری اسلامی ایران مهم است. در جریان سفر اخیر آقای دکتر رییسی و دیدار اخیر با آقای پوتین، توافقات مهمی بین دو کشور صورت گرفت. 

وی با بیان اینکه تردید ندارم که ما و شما با جدیت عملیاتی شدن توافقات دو رییس جمهور را پیگیری کرده‌ایم و این پیگیری‌ها را ادامه خواهیم داد، اضافه کرد: از تلاش‌های سازنده همکاران شما در وین برای کمک به نزدیک شدن به توافق رفع تحریم‌های ایران سپاسگزاریم. 

وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: همانطور که اشاره کردید، امروز فرصت مهمی است که راجع‌به تحولات در اوکراین، افغانستان، یکن، سوریه، فلسطین و سایر مسائل بین‌المللی، گفت‌وگو و رایزنی کنیم.

همچنن سرگئی لاوروف، وزیر خارجه فدراسیون روسیه، ضمن خوش‌آمد گویی به هیات اعزای کشورمان به مسکو، گفت: ما گفت‌وگوی مفصل و مستمری در سطح سیاسی داریم که موجب عملیاتی کردن توافقاتی که در سطح روسای جمهور در شهر مسکو صورت گرفت، می‌شود. 
 
وزیر خارجه روسیه با اشاره به عواملی که در دنیا صورت می‌گیرد، گفت: به‌رغم این اتفاقات، حجم تبادلات تجاری میان دو کشور، افزایش ۸۰ درصدی داشته است و به حدود ۴ میلیارد دلار رسیده است.

وی با تأکید بر اینکه اطمینان دارم که روابط دو کشور افق بهتری دارد، گفت: به ویژه با توجه به اینکه مذاکرات در خصوص برجام در دولت فعلی قرار گرفته است. 

لاوروف خاطرنشان کرد: طبیعتاً همکاری‌های دو کشور در سطوح بین‌المللی بسیار فعال است و ما در نظر داریم هماهنگی‌هایی را درباره بحران سوریه در چارچوب روند آستانه مورد بررسی قرار دهیم.

انتهای پیام/ 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز