آغاز راهپیمایی سراسری یمنی ها در روز ملی پایداری

۱۴۰۱/۰۱/۰۶ - ۱۵:۰۷:۴۵
کد خبر: ۱۳۱۲۸۰۳
آغاز راهپیمایی سراسری یمنی ها در روز ملی پایداری
همزمان با ورود مقاومت همه جانبه ملت یمن در برابر متجاوزان به هشتمین سال خود، راهپیمایی سراسری یمنی ها در روز ملی پایداری آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری برنا، به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره، راهپیمایی سراسری ملت یمن در روز ملی پایداری از صبح امروز (شنبه) در استان های مختلف این کشور آغاز شده است.

در همین راستا، شهر صعده مرکز استان صعده در شمال یمن شاهد راهپیمایی گسترده مردم یمن در محکوم کردن تجاوزگری نظامی به کشورشان و تاکید بر پایداری در برابر متجاوزان بود.

راهپیمایان با در دست داشتن پرچم های یمن و تصاویر شهید "حسین بدر الدین" رهبر پیشین و سید "عبدالملک الحوثی" رهبر کنونی انقلاب یمن، بر تداوم مقاومت و مبارزه تا بیرون راندن اشغالگران از کشورشان تاکید کردند.

سخنرانان در این راهپیمایی نیز تجاوز نظامی به یمن را به دستور آمریکا دانسته و تاکید کردند که کشورهای متجاوز تنها نقش نقاب را برای اجرای طرح آمریکا بازی می کنند.

آنها همچنین برگزاری راهپیمایی گسترده سراسری در استان های مختلف یمن را به منزله همه پرسی و تایید رهبری انقلاب یمن و پیروزی ملت این کشور بعد از گذشت هشت سال از آغاز تجاوز نظامی متجاوزان سعودی به یمن دانستند.

در این راهپیمایی همچنین سرودهایی نیز در ستایش از پایداری هفت ساله ملت یمن در برابر متجاوزان و ادامه پایداری و مقابله با آنها تا آزادسازی همه خاک یمن خوانده شد.

راهپیمایان همچنین از واحد موشکی و پهپادی ارتش و کمیته های مردمی یمن خواستند تا ضربات بیشتری بر پیکره کشورهای متجاوز وارد کنند تا محاصره ظالمانه یمن برداشته شده و پیروزی نهایی مردم یمن محقق شود.  
مردم صعده در بیانیه راهپیمایی خود نیز تاکید کردند که تجاوز به یمن، تجاوزی آمریکایی و به سرکردگی این کشور است و عربستان و سایر رژیم های مزدور صرفا مجریان آن هستند و مقابله با این تجاوزگری بهترین گزینه است.

راهپیمایی مشابهی نیز در استان حجه یمن برگزار شد و راهپیمایان یمنی در بیانیه ای تاکید کردند که اگر متجاوزان خواهان خروج از باتلاق کنونی هستند، باید تجاوزگری را متوقف و محاصره یمن را برداشته و به اشغالگری خود پایان دهند.

راهپیمایان همچنین از عملیات (پهپادی و موشکی) ارتش و کمیته های مردمی یمن برای شکستن محاصره این کشور ستایش و از گام های رهبری انقلاب یمن در حمله به تاسیسات نفتی و حیاتی متجاوزان تا زمان برداشته شدن محاصره ظالمانه یمن حمایت کردند.

شهر صنعا پایتخت یمن نیز عصر امروز (شنبه) شاهد برگزاری راهپیمایی مشابهی خواهد بود.  

این راهپیمایی قرار است در میدان باب الیمن شهر صنعا برگزار شود.

شهر ذمار دیگر شهری است که عصر امروز، روز ملی پایداری را با برگزاری راهپیمایی گرامی خواهد داشت.

استان های إب، البیضاء، تعز، ریمه، عمران، المحویت،  الضالع و مارب نیز صبح امروز شاهد راهپیمایی گسترده یمنی ها در روز ملی پایداری بود.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

با وجود گذشت هفت سال از آغاز این تجاوزگری همه جانبه، نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن ضمن دفاع از ملت خود، توانسته اند ضربات سنگینی به ائتلاف متجاوز و وابستگان آنها وارد کنند و اهداف متجاوزان سعودی و اماراتی را در عمق خاک این دو کشور هدف حملات خود قرار دهند و با وجود محاصره کامل، توان تسلیحاتی بویژه موشکی و پهپادی خود را با تکیه بر توان داخلی گسترش دهند.​

انتهای پیام/ 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز