رئیس سازمان انرژی اتمی

با رونمایی از سند راهبردی صنعت هسته‌ای گامی موثر برای رفع موانع برمی‌داریم

۱۴۰۱/۰۱/۲۲ - ۲۰:۵۲:۱۷
کد خبر: ۱۳۱۷۷۶۵
با رونمایی از سند راهبردی صنعت هسته‌ای گامی موثر برای رفع موانع برمی‌داریم
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: با رونمایی از سند راهبردی صنعت هسته‌ای کشور در افق ۲۰ ساله گامی موثر در جهت رفع موانع و پیشبرد امور راهبردی صنعت هسته‌ای برمی‌داریم.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ محمد اسلامی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: همزمان با شانزدهمین سالروز ملی فناوری هسته‌ای از ۹ دستاورد در حوزه‌های رادیودارو، پلاسما، صنعتی، لیزر و سیستم‌های کنترلی و عکسبرداری رونمایی شد.

اسلامی افزود: ان‌شاءالله در این ایام پرخیر و برکت با رونمایی از سند راهبردی صنعت هسته‌ای کشور در افق ۲۰ ساله گامی موثر در جهت رفع موانع و پیشبرد امور راهبردی صنعت هسته‌ای برداشته باشیم.

وی تاکید کرد: این سند ابعاد مختلف فناوری هسته‌ای را برای دستیابی به تراز برتر جهانی برای سازمان انرژی اتمی هدف‌گذاری کرده است. ایجاد ۱۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای جدید و شروع نیروگاه ۳۶۰ مگاواتی دارخوین که از سوی دانشمندان ایرانی ساخته می‌شود از دیگر اهداف این سند است.

رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: همان‌گونه که رئیس جمهوری در سالروز ملی فناوری هسته‌ای اشاره کردند، «فناوری هسته‌ای طلایه‌دار پیشرفت کشور در علم و فناوری است. با نوآوری و خلاقیت باید این طلایه‌داری حفظ شود.» در این راستا باید اقداماتی مهم در جهت پیشرفت فناوری هسته‌ای داشته باشیم و پژوهش و تحقیق در حوزه فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای را با قدرت ادامه دهیم.

اسلامی اظهار داشت: همچنین رئیسی نکته بسیار مهمی در خصوص تجاری‌سازی دستاوردهای صنعت هسته‌ای مطرح کردند که ان‌شاءالله سرلوحه اقدامات آتی در سازمان انرژی اتمی ایران قرار خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: برای همکاران عزیزم در صنعت هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران آرزوی موفقیت، سلامتی و بهروزی دارم.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز