رویترز گزارش داد

روسیه خواستار کمک از سوی برزیل شد

۱۴۰۱/۰۱/۲۶ - ۱۲:۵۴:۳۳
کد خبر: ۱۳۱۸۹۹۳
روسیه خواستار کمک از سوی برزیل شد
خبرگزاری رویترز در گزارشی اعلام کرد مسکو برای رویارویی با محدودیت های گسترده و تحریم های فزاینده غرب از هنگام آغاز جنگ اوکراین، از برزیل درخواست کمک و حمایت در نهادهای مالی پولی و اقتصادی جهان کرده است.

به گزارش خبرگزاری برنا، از خبرگزاری رویترز؛ آنتون سیلوآنوف وزیر دارایی روسیه در نامه ای به پائولو گیدس وزیر اقتصاد برزیل، خواستار حمایت این قدرت اقتصادی منطقه آمریکای لاتین برای جلوگیری از به ثمر رسیدن تلاش ها برای وارد کردن اتهام و اعمال تبعیض بر مسکو در نهادهای بین المللی مالی و مجامع چندجانبه مانند صندوق بین الملل پول، بانک جهانی و گروه ۲۰ شده است.

سیلوانوف در این نامه به تاریخ ۳۰ مارس (10 فروردین ماه) از طریق سفیر روسیه در برازیلیا تحویل گیدس شده، بدون اشاره به جنگ اوکراین یا ارایه توضیحی در باره موانع مشارکت مسکو در صندوق بین المللی پول و بانک جهانی، افزوده: توطئه هایی برای محدود سازی یا بیرون راندن روسیه از روند تصمیم سازی در این نهادهای مالی و اقتصادی در جریان است.

سیلوانوف افزود: همانطور که می دانید روسیه دوره پرچالشی از تنش های اقتصادی و مالی ناشی از تحریمهای اعمال شده توسط ایالات متحده و هم پیمانانش را از سرمی گذراند. با توجه  مسدود شدن نزدیک به نیمی از ذخایر بین المللی روسیه، مبادلات بازرگانی خارجی این کشور شامل معاملات با شریکان اقتصادی در بازارهای نوپدید، متوقف شده و ایالات متحده و هم پیمانانش، سیاست کنارگذاشتن مسکو را از جامعه بین المللی دنبال می کنند.

اریوالدو گومز مسئول امور اقتصاد بین المللی در وزارت اقتصاد برزیل، در باره این نامه گفت که کشورش به باقی ماندن روسیه به عنوان بخشی از مذاکرات در سازمان های چند جانبه، تمایل دارد.

جانت یلن وزیر خزانه داری ایالات متحده چند روز پیش گفت که کشورش در صورت حضور روسیه، در هیچ یک از نشست های گروه ۲۰ اقتصادهای نیرومند جهان، مشارکت نخواهد کرد.

جائیر بولسونارو رئیس جمهوری راست افراطی برزیل که تنها چند روز پیش از جنگ اوکراین از مسکو دیدار کرد، در این بحران بی طرف مانده و نسبت به آن موضع گیری نکرده که به انتقاد دولت ایالات متحده منجر شده است.

کارلوس فرانکا وزیر امور خارجه برزیل با درخواست آمریکا برای اخراج روسیه از گروه ۲۰ مخالفت کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز