افزایش خشونت و تعرض به کادر درمان و متخصصان آسیایی تبار در آمریکا

۱۴۰۱/۰۲/۰۵ - ۱۴:۵۴:۵۹
کد خبر: ۱۳۲۲۵۴۸
افزایش خشونت و تعرض به کادر درمان و متخصصان آسیایی تبار در آمریکا
خشونت علیه کادر درمان و بی توجهی عامدانه در کنترل تعرض به متخصصان آسیایی تبار در آمریکا، به شدت افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری برنا، به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، رشد فرهنگ خشونت در آمریکا، از جمله خشونت خانگی، خشونت با اسلحه، نژادپرستی، خشونت پلیس، و بیگانه هراسی مورد هشدار برخی نهادهای مدنی در کشور آمریکا قرار گرفته و خشونت علیه پزشکان و متخصصان بهداشت نیز از این قاعده مستثنی نیست.

بر اساس گزارش آما،‌ شدت و تعداد اینگونه خشونت ها اگرچه اتفاق جدیدی نیست، اما حوادث گزارش شده در ارعاب، تهدیدها و حملات علیه افراد در حوزه پزشکی حداقل در دهه گذشته رو به افزایش بوده است و از ابتدای شیوع کرونا حتی به یک پدیده هشدار دهنده پاندمی تبدیل شده است.

اعتراض اخیر نئونازی ها به پزشکان برجسته ضد نژادپرست در بیمارستانی در منطقه بوستون، گزارش دیگری در تهدید و ارعاب کارکنان مراقبت های بهداشتی به دلیل ارائه خدمات برابر در وظایف حرفه ای است.

در ایالات متحده، جراحات ناشی از حملات خشونت آمیز علیه متخصصان پزشکی از سال 2011 تا 2018 به میزان 67 درصد رشد داشته است.

طبق آمار تحقیقاتی در آمریکا، کارکنان مراقبت های بهداشتی پنج برابر بیشتر از کارگران سایر صنایع در معرض خشونت در محل کار قرار دارند.

گزارش‌هایی مبنی بر آزار کلامی و فیزیکی توسط برتری‌طلبان سفیدپوست که به ویژگی‌های شخصی متخصصان مراقبت‌های بهداشتی از گروه‌های به حاشیه رانده شده تاریخی و نژادی توهین می کنند، لایه عمیق‌تری از نژادپرستی را نشان می‌دهد.

در اوایل همه‌گیری، برخی جوامع مدنی هشدار دادند که بیگانه‌هراسی باعث افزایش تبعیض و جنایات مبتنی بر نفرت به ‌ویژه علیه آمریکایی‌های آسیایی تبار می‌شود.

در حالی که خشونت عمومی مرتبط با شغل در مراقبت‌های بهداشتی در آمریکا به خوبی مستند شده است، چنین حوادثی که ریشه در نژادپرستی دارد، مانند آنچه اخیراً در بوستون رخ داد، اغلب به‌جای موضوع جدی خشونت نژادی، به‌عنوان جرائم اجتماعی عادی طبقه‌بندی می‌شوند. این نشان دهنده اجتناب آگاهانه، سکوت و همدستی با ماهیت موذیانه برتری سفیدپوست است که عمیقاً در ساختار و فرهنگ مراکز پزشکی در آمریکا جا افتاده است.

این در حالیست که سازمان بهداشت جهانی (WHO) تخمین می‌زند که حدود 38 درصد از افرادی که در حوزه سلامت و بهداشت فعالیت می‌کنند، در مقطعی از شغل خود از خشونت فیزیکی رنج می‌برند و بسیاری دیگر نیز با پرخاشگری کلامی تهدید می‌شوند.

با این حال، یک مطالعه جهانی دیگر در سال 2020 نشان داد که متخصصان بهداشت تقریباً 50 درصد بیشتر از سایر اعضای جامعه در نتیجه همه‌گیری کرونا مورد آزار و اذیت و حتی خشونت فیزیکی قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/ 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز