نماینده مجلس یازدهم در گفت و گو با برنا

یارانه ارز ترجیحی دو برابر یارانه نقدی است/ در دولت گذشته بیش از ۶۷ میلیارد دلار ارز ترجیحی توزیع شد

۱۴۰۱/۰۲/۱۷ - ۲۱:۲۵:۳۲
کد خبر: ۱۳۲۶۳۴۹
یارانه ارز ترجیحی دو برابر یارانه نقدی است/ در دولت گذشته بیش از ۶۷ میلیارد دلار ارز ترجیحی توزیع شد
نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: با حذف ارز ترجیحی یارانه ای که به‌ مردم تعلق می‌گیرد دو برابر یارانه ای است که مردم به صورت نقدی ماهانه دریافت می‌کنند.

《محمد رضا میرتاج‌الدینی》 نماینده مردم آذربایجان شرقی و تبریز در مجلس شورای اسلامی  در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در رابطه با اهمیت حذف ارز ترجیحی گفت: دولت گذشته با تصویب ارز ۴۲۰۰ تومانی، زمینه را برای فساد و رانت و قاچاق فراهم کرد و کالاهایی که مشمول ارز ترجیحی بودند زمینه ساز سو استفاده عده ای شده بودند.در دولت گذشته ۶۷ میلیارد دلار ارز ترجیحی توزیع شد، در حالیکه این ارز هیچ آثار مثبتی در معیشت و سفره مردم نداشت و این یارانه عادلانه توزیع نشد.

وی در ادامه گفت: با حذف ارز ترجیحی یارانه ها عادلانه توزیع می‌شود، دولت طبق مصوبه مجلس، ارز ترجیحی که یک بیماری مزمن در کشور است ر اصلاح خواهد کرد و پول این ارز ترجیحی مستقیما به مصرف کننده‌ نهایی اختصاص داده میشود.

نماینده مردم تبریز تصریح کرد: در دولت قبل، هر که دستش به ارز ترجیحی می‌رسید سود کلانی را به جیب می‌زد، ۲۰۰ پرونده برای کسانی که این ارز ترجیحی را دریافت کردند در تعزیرات تشکیل شد. در دارو ۷۰۰۰ هزار میلیارد دلار رانت برای کسانی که از این ارز استفاده میکردند وجود دارد‌.  ۵۰۰۰هزار میلیارد تومان قاچاق معکوس در سال گذشته دارو داشتیم. در مورد گندم نیز قریب به دو میلیون گندم یارانه یا حیف و میل میشد و یا قاچاق می‌شد.

وی افزود: اگر این روند اصلاح نشود در سال جاری ۲۰ میلیارد دلار رقم ارز ترجیحی خواهد بود، در حالیکه در قانون بودجه ۱۴۰۱ این یارانه حدود ده میلیارد دلار است.

میرتاج الدینی گفت: با حذف ارز ترجیحی یارانه ای که به‌ مردم تعلق می‌گیرد دو برابر یارانه ای است که مردم به صورت نقدی ماهانه دریافت می‌کنند.  یارانه ارز ترجیحی به صورت ماهانه به مردم داده می‌شود و مردم با آن کالای اساسی دریافت می‌کنند. با حذف ارز ترجیحی به جای آنکه یارانه به جیب دلالان و کشور های همسایه برود مستقیم به سفره مردم خواهد رفت.

انتهای پیام/ 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز