وزیر صمت: از هفته آینده قیمت‌ها در سامانه و اپلیکیشن به صورت خودکار قابل کنترل خواهد بود

۱۴۰۱/۰۲/۲۸ - ۱۰:۳۳:۰۴
کد خبر: ۱۳۳۰۳۰۴
وزیر صمت: از هفته آینده قیمت‌ها در سامانه و اپلیکیشن به صورت خودکار قابل کنترل خواهد بود
سیدرضا فاطمی‌امین در جمع خبرنگاران گفت: برای بازگشایی فروشگاه‌های خوار و بار نیاز به کمک مردم داریم. از هفته آینده برگه های نظارت مردمی روی کالاها نصب می شود و با اعلام سامانه و اپلیکیشنی به صورت خودکار قابل کنترل خواهد بود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، وزیر صمت، سید رضا فاطمی امین در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: ما در هفته گذشته یک اصلاح قیمتی داشتیم در چند قلم از کالاها مثل روغن و تخم مرغ و لبنیات و در هفته اول ما تمرکزمان بر توزیع آن بود که کالا‌ها به خوبی فراهم یاشد که خوشبختانه این اتفاق افتاد. 

وی با اشاره به تغییرات قیمتی ناگهانی اظهار داشت: این نگرانی وجود داشت که کالاها به موقع نرسند و مردم با کمبود کالا مواجه باشند؛ هر چند در روزهای اول نقص‌هایی وجود داشت اما الحمدالله بیشتر کارها انجام شده است؛ ممکن است در بعضی مغازه‌ها هنوز روغن نباشد ولی تقریبا این مسئله تمام شده است.

فاطمی‌امین با بیان اینکه مرحله بعدی تمرکز بر مدیریت قیمت‌ها است، خاطرنشان کرد: یک سامانه نظارت مردمی از هفته آینده آغاز خواهیم کرد و به تدریج در کل کشور اجرایی خواهد شد و متاسفانه ما شاهد هستیم که 30 درصد از اصناف اصلا پروانه کسب وکار ندارند که این امر نظارت را مشکل می‌کند.

وزیر صمت همچنین در تبیین سیاست نظارتی این وزارتخانه ادامه داد: اکنون در قالب طرح قیمت  تولید کننده، قیمت‌ها توسط تولید‌کنندگان ثبت می‌شود و ما قیمت‌ها را کنترل می‌کنیم که بیش ازحد نباشد و در حد مجاز باشد؛ همچنین شرکت های پخش و فاکتورها ومبالغ کنترل می‌شوند اما فروشگاه ها چون بسیار متعدد هستند و 400 هزار فروشگاه خواربار فروشی و اقلام سوپری داریم، مردم باید کمک کنند.

فاطمی‌امین با اشاره به سامانه ارتباطی 124 گفت: من هر روز این سامانه را کنترل می‌کنم؛ روزهای اول وصل شدن ارتباط به اپراتور7 دقیقه طول می کشید و اکنون این موضوع به کمتر از یک دقیقه رسیده است. این سیستم کاملا یکپارچه است و پاسخگو تماس‌هایی دریافتی را ثبت می‌کند و نرم‌افزار وارد سامانه‌ای به نام سیمبا می‌شود و بعد ارسال بازرسی صورت می‌گیرد؛ مستقیم درخواست به سازمان تعزیزات می‌رود و کار به صورت کاملا الکترونیکی انجام می‌شود. 

وزیر صمت در خصوص طزح جدید نظارتی این وزات که از هفته آینده اجرایی می‌شود عنوان کرد: برگه‌های نظارت مردمی بر روی مغازه‌ها نصب می‌شود  که دارای یک بارکد دو بعدی و یک شناسه کسب و کار است؛ شهروندان می‌توانند اگر تخلفی یا حتی تشکری از واحد صنفی دارند با نصب نرم افزار اپلیکشین موبایل  "صمت من" آن را اعلام کنند. 

وی ادامه داد: علاوه براین که امکان گزارش‌گیری با این نرم افزار وجود دارد وضعیت و رتبه آن واحد صنفی هم مشخص می شود و این نرم‌افزار یک خود کنترلی برای اصناف و فروشگاه‌ها ایجاد و نظارت را بسیار گسترده می‌کند و لازم نیست فقط بازرسین ما سرکشی کنند.

فاطمی‌امین با تکذیت خبر واردات خودرو به صورت انحصاری تصریح کرد: کلیات طرح واردات خودرو در دولت مصوب و سوالاتی مطرح شد؛ طرح برای بررسی بیشتر کمیسیون اقتصادی بیشتر می‌رود؛  در این آیین نامه هیچ انحصاری وجود ندارد، وزارت صمت به دنبال این است که به جای واردات خودروهای تجملاتی بر خودروی اقتصادی تمرکز کند تا مردم بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/ 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز