قالیباف رئیس مجلس ماند/ ترکیب هیئت رئیسه اجلاسیه سوم مجلس یازدهم

۱۴۰۱/۰۳/۰۴ - ۰۷:۵۵:۱۱
کد خبر: ۱۳۳۲۶۹۶
قالیباف رئیس مجلس ماند/ ترکیب هیئت رئیسه اجلاسیه سوم مجلس یازدهم
قالیباف با کسب ۱۹۴ رأی از مجموع ۲۸۱ رأی رئیس مجلس ماند.

به گزارش خبرنگار سیاسی برنا،  انتخابات هیئت رئیسه سومین اجلاسیه یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی صبح امروز(چهارشنبه) با حضور نمایندگان مجلس برگزار شد.

در این انتخابات محمدباقر قالیباف با کسب ۱۹۴ رأی در رقابت با مرتضی آقاتهرانی با ۵۳ رای، الیاس نادران با ۲۱ رأی و فریدون عباسی با ۳ رأی و 10رای باطله برای سومین سال متوالی رئیس مجلس یازدهم ماند.

نیکزاد و مصری نیز هرکدام 168 رای برای تصدی نواب رئیس کسب کردند که براساس آیین نامه داخلی مجلس با قرعه کشی برای تصدی نواب اول و دوم رئیس مجلس بین این دو نماینده، نیکزاد به عنوان نائب رئیس اول و مصری به عنوان نائب رئیس دوم انتخاب شدند.

همچنین سیدنظام الدین موسوی با 153رای، علیرضا سلیمی با 146 ودشتی اردکانی 139 رای به عنوان ناظران هیأت رئیسه مجلس در اجلاسیه سوم برگزیده شدند.

بر این اساس محسن دهنوی با 165رای، علی کریمی فیروزجائی با 101رای، حسینعلی حاجی دلیگانی با 110رای ، محمد رشیدی با 101رای، احمد امیرآبادی فراهانی با 98 رای و احمد نادری با 89 رای از مجموع 283رای به عنوان دبیران هیئت رئیسه انتخاب شدند.

به گزارش برنا؛ پس از انتخاب هیئت رئیسه جدید، اعضای هیئت رئیسه با قرار گرفتن در جایگاه هیئت رئیسه سوگند یاد کردند که متن آن این است: «من به‌عنوان عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در برابر قرآن مجید به خداوند قادر متعال سوگند یاد می‌کنم که حداکثر توان خود را برای اجرای آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی با مراعات بی‌طرفی کامل در انجام وظایف به‌کار گیرم و از هرگونه اقدام مخالف آیین‌نامه اجتناب نمایم».

نمایندگان ظهر امروز به دیدار رهبر معظم انقلاب خواهند رفت. این اولین دیداری است که تمام نمایندگان مجلس یازدهم در آن حضور خواهند داشت. 

انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز