استاندار تهران: از پردیس و پرندسازی‌ها خاطره خوبی نداریم/ تهران از امن‌ترین نقاط ایران است

۱۴۰۱/۰۳/۰۵ - ۱۰:۴۸:۱۰
کد خبر: ۱۳۳۳۱۷۳
استاندار تهران: از پردیس و پرندسازی‌ها خاطره خوبی نداریم/ تهران از امن‌ترین نقاط ایران است
استاندار تهران گفت: از پرند سازی ها و پردیس‌سازی‌ها خاطره خوبی نداریم و ساخت استات در سطح استان تهران به شکل متوازن در حال پیگیری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، محسن منصوری استاندار تهران در جلسه شورای اداری استان تهران گفت: براساس آخرین آمار جمعیت استان تهران در سال ۱۴۰۰ به بیش از ۱۴ میلیون نفر افرایش پیدا کرده است که با جمعیت دومیلیونی اتباع حاشیه نشین‌ها، به بیش از۱۶ میلیون نفر می‌رسد که حدود ۱۹ درصد جمعیت کل کشور را شامل می‌شود.

وی ضمن تاکید بر اینکه امروز در سطح استان تهران وفاق همدلی و هماهنگی و هم افزایی بین تمام ارکان‌ مدیریتی و حاکمیتی وجود دارد، اعضای دولت و نمایندگان دولت و تمامی دستگاه‌ها با هم همراه و پیگیر مشکلات کشور هستند، بیان داشت: در حوزه امنیت از نظر شاخص های امنیت وضعیت خوبی داریم و استان تهران یکی از امن‌ترین استان های کشور است.

منصوری در عین حال ادامه داد: البته این به این معنا نیست که در سطح استان هیچ اتفاقی نمی‌افتد، ولی در اتفاقات مهم مثل قطع سامانه سوخت به خوبی مدیریت شد، عملکرد همکارانم را در عادلانه‌سازی یارانه ها کار بزرگی می‌دانم، با اعتماد مردم به دولت، موضوع عادلانه سازی یارانه ها در تهران با کمترین حاشیه‌ای اداره شد‌.

منصوری بیان کرد: بسیاری از دستگاه های حاکمیتی و امنیتی درسطح استان تهران عمق و امتدادی ندارند و نیاز است که سرپنجه های عملیاتی آنها تقویت شود و یکی از کارهای فوری در استان تهران، تغییر مدل حکمرانی و تغییر در ساختار های سیاسی و حکمرانی و اجرایی است و ما به یک نظام حاکمیتی یکپارچه در استان تهران نیاز داریم.

استاندار تهران ضمن تاکید بر اینکه تمرکز زدایی از سطح شهر تهران شروع شده است، تصریح کرد: تشکیل فرماندهی‌های ویژه در شرق و غرب استان تهران را پیگیری کرده ایم. در حوزه اقتصادی در سال۱۴۰۰ کاهش مستمر نرخ بیکاری را در استان تهران داشتیم و تمام تعهدات در حوزه اشتغال محقق شد و ۱۲۰ درصد تحقق اشتغال استان تهران را داشتیم. بیکاری استان به زیر ۶ درصد رسیده است و پایین نرخ بیکاری در کشور است. دراین دولت حدود ۴۰۰ واحد تولیدی کامل احیا شد .۶۳ واحد تملیک شده در بانک‌ها مجدد به چرخه تولید بازگشت و بعضی از گره های ۵۰ ساله صنعت استان تهران در این دولت بازگشایی شد.

 

وی ضمن اعلام این خبر که ۶۰۰پلاک از زمین هایی که در شهرک های صنعتی حبس شده، پس گرفته و به چرخه تولید بازگشت، گفت: با توجه توجه شعار سال و دستور رئیس جمهور، هزار هکتار توسعه پارک و علم و فناوری تصویب و ابلاغ شد که ظرفیت تحول را شکل میدهد‌.

استاندار تهران با اشاره به پروژه های عمرانی گفت: در حوزه عمرانی تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در اولویت قرار گرفته و از ظرفیت‌های داخلی شهرهای اطراف نیز استفاده شده است. مساله مهم مسکن را روزانه پیگیری میکنیم. در سطح استان تهران ۷ هزار اراضی برای پروژه های مسکن نیاز داریم و امروز ۱۱ هزار اراضی برای ساخت مسکن مشخص شده است و از بخش خصوصی در این راستا کمک گرفته شده است و مسیر خود را طی می کند و به این نقطه به اعتبارات دولتی دل نبسته ایم.

وی تاکید کرد: برای همه ۴۸ شهر استان تهران، سهم مشخص کرده ایم. از پرند سازی ها و پردیس‌سازی‌ها خاطره خوبی نداریم و ساخت استات در سطح استان تهران به شکل متوازن در حال پیگیری است.

وی با اشاره به تکمیل شبکه حمل ونقل ریلی افزود: در زمینه تکمیل شبکه حمل و نقل ریلی و الحاق آن به متروی تهران، پیگیری‌های جدی صورت گرفته است.ساخت و سازهای غیر مجاز مقابله شده است و ساماندهی در خال شکل گیری است.

استاندار تهران در خصوص اقدامات استانداری در حوزه فرهنگی اجتماعی و سیاسی نیز گفت: در این زمینه ساماندهی معتادین متجاهر در حال پیگیری است. برنامه‌ریزی ویژه‌ای را برای طرح جوانی جمعیت و حمایت از قانون خانواده صورت گرفته است و تقسیم کار صورت گرفته است. در تمامی تمامی کار ها محوریت به گروه‌های مردمی و جهادی می‌دهیم تا از این ظرفیت بهترین بهره را ببریم.طرح جامع تقسیمات کشوری استان تهران که یک اولویت ضروری است نهایی شده است.

منصوری با اشاره به نیروی انسانی بیان کرد: خوشبختانه لشکری از جوانان انقلابی در بدنه دولت مستقر شدند. جوانسازی در بدنه مدیریتی اتفاق می افتد‌. تعادلی زیادی از مدیران ما جوان هستند. تسلط، تعهد، ظرفیت و توان مدیریتی در کنار جوانی مدنظر قرار گرفته است. صدور کدشناسه نیروی قراردادی ممکن است ۶ ماه تا یک سال زمان ببرد که این موضوع منجر به زمان بردن تغییر در بدنه دولت شود.

استاندار تهران تصریح کرد: در حوزه تأمین برق، با کمبود ۳ هزار مگاواتی مواجه هستیم و حتما می‌طلبد که وزارت نیرو در این خصوص اقداماتی را صورت دهد. مساله آلودگی هوا و مسائل ناشی از آن و همچنین حمل و نقل و حل معضل ترافیک نیازمند یاری هیأت دولت است.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز