عضو کمیسیون امنیت ملی در گفت و گو با برنا

صدور قطعنامه علیه ایران در روند مذاکرات هسته‌ای تاثیر گذار است

۱۴۰۱/۰۳/۱۸ - ۰۵:۴۸:۰۰
کد خبر: ۱۳۳۷۰۱۳
صدور قطعنامه علیه ایران در روند مذاکرات هسته‌ای تاثیر گذار است
فدا حسین مالکی با بیان اینکه صدور قطعنامه برعلیه ایران در روند مذاکرات هسته ای تاثیر گذار است تصریح کرد: ایران طبق قانون مصوب مجلس عمل خواهد کرد ما به بدعهدی های آمریکا عادت کرده ایم.

《فداحسین مالکی》 نماینده مردم سیستان و بلوچستان و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، در رابطه با نشست شورای حکام و صدور قطعنامه علیه کشورمان گفت:قطعنامه هایی که سازمان‌ملل به هر دلیلی بر علیه جمهوری اسلامی ایران صادر می‌کند، غالبا قابلیت الزامی ندارد، برهمین اساس جمهوری اسلامی مقید به اجرای سیاست های خود و اجرای قانون مجلس شورای اسلامی است. 

وی در ادامه گفت: شورای حکام و شخص گروسی بارها از همکاری های ایران تقدیر و تشکر کرده است ، چنین قطعنامه ای قابل پذیرش نیست‌ و جای تعجب دارد! همکاری جمهوری اسلامی با شورای حکام و آژانس بین المللی انرژی اتمی بیش از حد انتظار شورای حکام و آژانس بوده، و هرگاه درخواست شده بود بازدید صورت گرفته است. 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: اگر قطعنامه ای برعلیه ایران صادر شود، جمهوری اسلامی‌ایران استراتژی خود را تغییر خواهد داد و براساس قانون مصوب مجلس عمل خواهد شد و نوع برخورد ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی تغییر خواهد کرد‌.

وی گفت: اگر قطعنامه ای برعلیه ایران صادر شود، دنیا خواهد فهمید که چه کسانی قواعد بازی برجام را برهم زده اند و این متوجه کشور های غربی و آمریکایی ها خواهد بود. 

فدا حسین مالکی با بیان این جمله که صدور قطعنامه برعلیه ایران در روند مذاکرات هسته ای تاثیر گذار است تصریح کرد: ایران طبق قانون مصوب مجلس عمل خواهد کرد ما به بدعهدی های آمریکا عادت کرده ایم.

وی با اشاره به سفر گروسی به سرزمین های اشغالی گفت: این اقدام فراتر از سیاسی کاری است و این وابستگی آژانس بین المللی انرژی اتمی را به لابی های سخت صهیونیستی نشان میدهد، ماهیت آژانس کاملا مشخص شد و آژانس تراز اعتماد برای کشور عضو نخواهد بود‌.

مالکی افزود: احتمال میدهم بسیاری از کشور ها با این قطعنامه مخالفت خواهد کرد. اگر به هر دلیلی قطعنامه صادر شود تاثیری نخواهد داشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز