معاون‌ امور مجلس و استان‌های وزارت ورزش:

درصدد تقویت رشته‌های ورزشی هستیم/ ۱۰ هزار اماکن‌ ورزشی به هیات‌ها واگذار می‌شود

۱۴۰۱/۰۳/۲۳ - ۰۹:۰۷:۱۸
کد خبر: ۱۳۳۸۸۴۹
درصدد تقویت رشته‌های ورزشی هستیم/ ۱۰ هزار اماکن‌ ورزشی به هیات‌ها واگذار می‌شود
بنیامین شکوه‌فر گفت: حمایت‌های وزارت ورزش و جوانان از هیات‌های ورزشی با استفاده از ظرفیت ۱۰ هزار مجموعه ورزشی کشور و بهره‌مندی هیات‌ها در راستای تقویت رشته‌های ورزشی و ایجاد منابع مالی در دستور کار است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، بنیامین شکوه‌فر معاون‌ حقوقی، مجلس و امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان در حاشیه اختتامیه جشنواره رسم جوانمردی استان سمنان در جمع خبرنگاران بیان کرد: هیات‌های ورزشی باید به دنبال افزایش ظرفیت‌های اقتصادی و مالی خود در کنار کمک‌های وزارت ورزش و جوانان باشد که در این راستا اماکن ورزشی به صورت اجاره در اختیار هیات‌های ورزشی قرار می‌گیرد.

وی افزود: حمایت‌های وزارت ورزش و جوانان از هیات‌های ورزشی با استفاده از ظرفیت ۱۰ هزار مجموعه ورزشی کشور و بهره‌بندی هیات‌ها در راستای تقویت رشته‌های ورزشی خود و ایجاد منابع مالی در دستور کار است.

معاون‌ حقوقی، مجلس و امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان در ادامه با اشاره به حمایت‌های مالی باشگاه‌داران و مربیان متضرر از شرایط کرونا اظهار داشت: تسهیلات کم‌بهره با هدف ایجاد اشتغال ورزشی به خصوص در مناطق کم برخوردار در اختیار این عزیزان قرار خواهد گرفت.

شکوه‌فر در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برنامه‌های توسعه‌ای وزارت ورزش و جوانان در حوزه بانوان افزود: مناسب‌سازی ظرفیت‌های ورزشی برای بانوان با انجام آمایش سرزمین در حوزه ورزش در راستای افزایش استفاده و بهره برداری ورزشی بانوان در دست اقدام است.

وی با مهم خواندن شناسایی استعدادها و پتانسیل‌های ورزشی ادامه داد: آمایش سرزمین ورزشی در کشور به صورت علمی با بررسی فضاهای ورزشی استان‌ها، توانمندی جسمی و ژنتیکی ورزشکاران با تمرکز بر سوابق و توانمندی‌های ورزشی استان‌ها در راستای توزیع امکانات ورزشی مناسب صورت می‌گیرد.

معاون‌ وزیر ورزش و جوانان یادآورشد: مقدمات آمایش سرزمین ورزشی با تمرکز بر حوزه استعدادیابی تا اواسط فصل تابستان به صورت رسمی ارائه می شود.

وی این نکته را مورد تاکید قرار داد که مسئولان کشور در هر جایگاهی موظف به تواضع و رعایت صداقت با مردم هستند.

شکوه فر با اشاره به امتناع ورزشکاران ایرانی از بازی در مقابل نماینده‌های ورزشی کشورهای ستمگر بیان کرد: جایگاه ورزشکارانی که پس از سال‌ها تلاش و تمرین در عرصه‌های بین‌المللی حضور دارند اما به دلیل دفاع از مظلومان و حق‌خواهی از بازی در مقابل ورزشکاران کشورهای ستمگر خودداری می‌کنند، قابل ارزیابی نیست.

وی با اشاره به شخصیت والای شهیدان دانشگر و سردار سلیمانی گسترش فضای جوانمردی و شهیدپروری را وظیفه اصلی وزارت ورزش و جوانان و مدیران دانست و یادآورشد: طرح های عمرانی ورزشی نیمه کاره استان سمنان با تخصیص اعتبار در سال جاری و در سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری می‌رسد و با توجه به وجود فضای همیاری و همدلی در ورزش استان، سمنان به عنوان قطب ورزش کشور مطرح خواهد شد.

معاون وزیر ورزش و جوانان در این جلسه گفتگو با ورزشکاران و حل مشکلات آنان، بازدید از مجموعه ورزشی جانبازان سمنان و پیشبرد فعالیت‌های عمرانی این مجموعه ورزشی و جلسه هم‌اندیشی با روسای هیات‌های ورزشی استان سمنان را از اهداف سفر یک روزه خود به سمنان برشمرد.

وی وضعیت ورزشی استان سمنان را مطلوب برشمرد و اضافه کرد: امام علی(ع) اصل اساسی جوانمردی و مروت بودند و بر معیارهای مهم وفاداری، صداقت، امنیت، تواضع و سخاوتمندی به عنوان ویژگی جوانمردی تاکید می‌کنند.

انتهای پیام/
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز