عضو هیئت رئیسه مجلس در گفت‌وگو با برنا

دولت قبل ذخایر ارزی کشور را با ارز ۴۲۰۰تومانی به حراج گذاشت/ قوه قضائیه ترک فعل روحانی را پیگیری کند

۱۴۰۱/۰۴/۰۱ - ۰۴:۳۴:۰۱
کد خبر: ۱۳۴۱۴۸۶
دولت قبل ذخایر ارزی کشور را با ارز ۴۲۰۰تومانی به حراج گذاشت/ قوه قضائیه ترک فعل روحانی را پیگیری کند
حسین‌علی حاجی‌دلیگانی گفت: باید به مردم گفته شود که در سال 97 ما 21.3 میلیارد دلار ارز ذخیره داشتیم و دولت قبل این عدد را با ارز 4200 تومانی به حراج گذاشت اما کسی پاسخگو نیست.

«حسین‌علی حاجی‌دلیگانی»، نماینده مردم شاهین ‌شهر و عضو هیئت‌رئیسه مجلس  در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، در ارتباط با اراه شکایت مجلس از رئیس‌جمهور سابق در موضوع ترک‌فعل‌‌های صورت گرفته گفت: قوه قضائیه تا کنون پیگیری نکرده و دلایل پیگیری را نیز عنوان نکرده‌‌ است.

وی در رابطه با علت عدم پیگیری قوه‌قضائیه تصریح کرد: بایستی پیگیری کنند چون واقعا این موضوع مغفول واقع می‌شود و مردم این انتظار را دارند و به ما مراجعه می‌کنند. قوه قضائیه در این خصوص بایستی روشنگری کند و پاسخ مردم را بدهد.

حاجی دلیگانی افزود: قوه‌قضائیه یک توافق‌نامه با مجلس امضاء کرده اما بخش عمده‌ای از آن اجرایی نشده و مجلس مطالبه‌گر این موضوع بوده و هست. اما تا کنون پاسخ قانع کننده‌ای از سوی قوه‌قضائیه نگرفته‌ایم. 

نماینده شاهین‌شهر در مورد این که همه این ترک فعل‌ها بر دوش دولت سیزدهم افتاده است اظهار داشت: در این که مردم انتظار دارند، انتظار به جایی هم دارند. اما هم دستگاه قضائی و هم بقیه کسانی که دست اندرکار هستند مطلع و منصف هستند. باید وضعیت گذشته را و آن چه که نتایجش را اکنون می‌‍بینیم و ماحصل عملکرد نادرست گذشته است را اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی و تبیین کنند. که در هر مسئله ما چه وضعیتی داریم.

وی افزود: این موضوع باید به مردم گفته شود که در سال 97 ما 21.3 میلیارد دلار ارز ذخیره داشتیم و دولت قبل این عدد را با ارز 4200 تومانی به حراج گذاشت. اما کسی پاسخگو نیست. ما گزارش دادیم و خواستیم و شکایت شد و مجلس هم رای آورده اما متاسفانه پیگیری نشده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس در ارتباط با وضعیت کلی کشور حال حاضر کشور گفت: وضعیت رو به سمت آرامش اقتصادی است. طبیعتا ما انتظارمان این است که هر چقدر جلوتر می‌رویم ثبات اقتصادی مان بیشتر شود و این شدنی است. منتهی آقای رئیس‌جمهور باید یک مقدار بیشتر مواظبت کند از کسانی که تصمیمات ناپخته‌ای را بعضا در بخش‌هایی از دولت می‌گیرند. 

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز