افشاگری جدید اینترسپت درباره جنگ‌های نیابتی آمریکا

۱۴۰۱/۰۴/۱۲ - ۰۱:۳۹:۴۶
کد خبر: ۱۳۴۶۲۸۵
افشاگری جدید اینترسپت درباره جنگ‌های نیابتی آمریکا
نشریه افشاگر اینترسپت در گزارشی با اشاره به اینکه مقام های مسئول در کنگره و دولت آمریکا از بسیاری از عملیات‌های مخفی پنتاگون بی‌اطلاع هستند و بر آن نظارتی ندارند، نوشت: استفاده از نیروهای نیابتی برای انجام این عملیات‌، احتمال نقض حقوق بشر و آسیب به غیرنظامیان را بالا برده است.

به گزارش خبرگزاری برنا، نشریه افشاگر اینترسپت در گزارشی درباره برنامه های مخفی پنتاگون برای ایجاد جنگ نیابتی در منطقه خاورمیانه و اقیانوسیه نوشت: براساس مصاحبه های انجام شده با مقام های فعلی و پیشین آمریکا و اسناد موجود، اقدامات نیروهای عملیات ویژه پنتاگون بسیار گسترده تر از آن چیزی است که قبلا تصور می‌شد.

برخلاف گزارش‌های قبلی که نشانگر استفاده از جنگ‌های نیابتی در کشورهای آفریقایی بود اسناد جدید موید این موضوع هستند که برنامه سری پنتاگون در حداقل ۱۴ کشور دیگر در منطقه خاورمیانه و آسیا-اقیانوسیه تا سال ۲۰۲۰ اجرا شده است.

در مجموع، بین سال های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰، کماندوهای آمریکایی حداقل ۲۳ برنامه مجزای مخفی را در سراسر جهان اجرایی کرده اند که ۳۱۰ میلیون دلار هزینه داشته است و با اینکه معلوم نیست چه تعداد افراد غیرنظامی کشته شده‌اند، گزارش‌ها حاکی از کشته شدن تعدادی از نظامیان آمریکایی در این عملیات‌ است.

لبنان، مصر، سوریه، عراق، تونس و یمن از جمله کشورهایی بوده‌اند که بر اساس این گزارش، عملیات مخفی پنتاگون در آنها اجرایی شده است.

اینترسپت، مقام های مرتبط در کنگره آمریکا و حتی دولت این کشور را از عملیات نیروهای ویژه بی‌اطلاع ارزیابی کرد و نوشت: جنگ نیابتی نیروهای ویژه با کمک نیروهای خارجی و محلی از طریق تسلیح، آموزش و هدایت این نیروها پیگیری می‌شود.

این رسانه افشاگر به نقل از کارشناسان، ماموریت های ویژه پنتاگون را فاقد نظارت دانست و نوشت: نبود نظارت بر این عملیات‌، قانونی بودن آنها را زیرسئوال می‌برد و می‌تواند نقض حقوق بشر و مداخله آمریکا در نزاع‌های خارجی را در پی داشته باشد.

این رسانه انگلیسی زبان، اقدام نظامی بدون اطلاع کنگره آمریکا در سراسر جهان توسط واحد عملیات ویژه پنتاگون حتی توسط نیروهای نیابتی را خلاف اصول قانون اساسی این کشور ارزیابی کرد.

اینترسپت به گزارش‌های متعدد عفو بین‌الملل از نقض حقوق بشر توسط نظامیان مصری در صحرای سینا اشاره کرد و نوشت:همین نیروها، احتمالا نیروهای همکار پنتاگون در عملیات‌ ویژه در این منطقه هستند و نقض حقوق بشر توسط نیروهای نیابتی همچنان یک موضوع کلیدی در عملیات‌های سری پنتاگون است.

این رسانه به نقل از تحلیلگران نظامی آمریکا نوشت: واحد ماموریت های ویژه پنتاگون مثل حکومت‌های خودمختار عمل می کند و قائل به رعایت سلسله مراتب اداری، کسب مجوز و یا نظارت نیست.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز