کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت و گو با برنا مطرح کرد

دیپلماسی همسایگی، مهم‌ترین دلیل مقاوم شدن ایران در برابر تحریم‌ها

۱۴۰۱/۰۴/۱۶ - ۱۰:۳۹:۵۰
کد خبر: ۱۳۴۸۳۰۸
دیپلماسی همسایگی، مهم‌ترین دلیل مقاوم شدن ایران در برابر تحریم‌ها
کارشناس مسائل بین‌الملل با تاکید بر موثر بودن ایجاد پیمان های مشترک اقتصادی و سیاسی در سطح منطقه بر خنثی سازی تحریم‌ها به این موضوع اشاره کرد که کشور‌های همسایه هم به این دیپلماسی پاسخ مثبت داده‌اند.

«حسین کنعانی مقدم» کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در رابطه با سیاست دیپلماسی همسایگی دولت سیزدهم، گفت: همکاری نزدیک با کشورهای همسایه یکی از مهم‌ترین روش‌های دیپلماسی‌ است که دولت سیزدهم به عنوان خط مشی اصلی خود در بحث مقابله با تحریم ها ارائه کرده است. 

کنعانی مقدم افزود: ایجاد پیمان های مشترک اقتصادی و حتی نظامی وامنیتی توانسته عملا تحریم ها را خنثی کند و جایگاه ایران در سطح منطقه ای و بین‌المللی را ارتقا دهد. 

این کارشناس بین‌الملل یکی از دلایل مهم مقاوم شدن ایران در برابر تحریم‌های ظالمانه آمریکا را، ورود ایران به بریکس، شانگهای، اوراسیا و بازارهای منطقه دانست و ادامه داد: کشورهای همسایه به این دیپلماسی پاسخ مثبت داده‌اند و خیلی از اختلافاتی که در سطح منطقه وجود داشت رو به کاهش است.

کنعانی مقدم در پاسخ به این سوال که افزایش صادرات نفتی و وصول مطالبات ارزی در دولت سیزدهم چه کمکی می‌تواند به بهبود اوضاع اقتصادی کشورمی‌کند، گفت: به طور قطع این دیپلماسی توانسته است در رابطه با تحریم‌های آمریکایی که ما را مورد هدف قرار داده است، منابع مالی لازم را برای دولت فراهم کند که این منابع مالی هم می‌تواند در راستای خنثی‌سازی تحریم‌ها و همچنین بهبود اوضاع معیشت مردم و رونق اقتصادی تا حد زیادی موثر باشد.

انتهای پیام/ 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز