گزارش شورای اروپا درباره خشونت مداوم علیه زندانیان انگلیسی

۱۴۰۱/۰۴/۱۶ - ۲۲:۱۶:۲۱
کد خبر: ۱۳۴۸۴۸۸
گزارش شورای اروپا درباره خشونت مداوم علیه زندانیان انگلیسی
کمیته مبارزه با شکنجه در شورای اروپا گزارشی را در مورد رفتار با زندانیان در زندان‌های انگلیس منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا، کمیته مبارزه با شکنجه در شورای اروپا گزارشی را در مورد رفتار با زندانیان در زندان‌های انگلیس منتشر و مسائلی چون ازدحام بیش از حد، خشونت مداوم و ضمانت‌های قانونی ناکافی برای بیماران مبتلا به اختلالات روانی را به شدت محکوم کرد.

کمیته اروپایی پیشگیری از شکنجه در این گزارش، بار دیگر نگرانی خود را از موارد خشونت شدید بین زندانیان (...) و علیه کارکنان و نیز نبود یک راهبرد منسجم برای مبارزه با ازدحام بیش از حد را ابراز داشت.

بر پایه این گزارش، این کمیته در پی بازدید ۱۳ روزه‌ای که سال گذشته (ژوئن ۲۰۲۱) از زندان‌های انگلیس صورت گرفت، دریافت که بیشتر زندانیان از مارس ۲۰۲۰ با فعالیت بسیار محدود و ۲۲ تا ۲۳ ساعت در روز در سلول محبوس بوده اند.

این در حالی است که بر اساس برآورد این کمیته اگر زندانیان ساعات کمتری از روز را در سلول محبوس بودند، کمتر دست به خشونت می‌زدند.

این گزارش همچنین در مورد بی‌تجربگی کارکنان زندان هشدار می‌دهد که «بیشتر آنان هرگز فعالیت در شرایط عادی» پیش از همه‌گیری کووید۱۹ را تجربه نکرده‌اند و به همین دلیل از مقامات انگلیس خواسته شده تا این کارکنان را بهتر آموزش دهند.

پس از بازدید از زندان زنان «برنزفیلد» در جنوب غربی لندن، ناظران کاستی هایی مشابه آنچه در زندان مردان دیده می شود مشاهده شد. علاوه بر این، تعداد اعمال خودآزاری در این مرکز در طول همه گیری بسیار افزایش یافته است. این مؤسسه همچنین زنانی را در خود جای داده است که از اختلالات روانی رنج می برند و اما از مراقبت کافی در محیط زندان برخوردار نیستند.

در این گزارش ضمن تقدیر از فعالیت کارشناسان حوزه سلامت که در بخش ویژه اقامتگاه بیماران با اختلال روانی فعالیت و برای مراقبت از بیماران تلاش می‌کنند، در مورد سطح بالای توسل به اقدامات مهارکننده به ویژه نگه داشتن بیماران در وضعیت خوابیده به روی شکم و یا حبس انفرادی طولانی مدت، ابراز نگرانی شده است.

خبرگزاری فرانسه همچنین گزارش داد: مقامات بریتانیایی در پاسخ به این گزارش‌ها بر گسترش نظام زندان و لزوم استخدام افسران بیشتر با هدف ارائه آموزش مناسب تاکید می‌کنند. در نهایت، لندن برای جبران کاستی های برجسته شده در بیمارستان های روانپزشکی، به اصلاح قانون در مورد سلامت روان وعده می دهد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز