وزیر کشور: باید با کرامت با بانوان برخورد شود

۱۴۰۱/۰۴/۲۲ - ۱۰:۵۹:۲۲
کد خبر: ۱۳۵۰۵۱۴
وزیر کشور: باید با کرامت با بانوان برخورد شود
وزیر کشور گفت: اصل برخورد با کرامت است. در برخی موارد ناجا فقط از طریق پیامک اطلاع می دهد و شخصی با افراد مواجه نمی شود اما در موارد اندکی که به دنبال هنجار شکنی و قانون شکنی باید قانونی با آنها برخورد داشته باشد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، احمد وحیدی، وزیر کشور در حاشیه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در رابطه با عفاف و حجاب در جامعه گفت: موضوع زیست عفیفانه در کشور، یک موضوع جدی است و البته بانوان و دختران کشور ما غالبا و اکثرا خود را متعهد می دانند، ما عفیف تر و با نجابت تر از زنان ایرانی در هیچ کجا نداریم و این جز افتخارات کشور است .

وی در ادامه گفت: حتی عزیزانی که ممکن است حجاب کامل و دقیق نداشته باشند با دل و جان به انقلاب و نظام و اسلام اعتقاد دارند و وابسته هستند. در این بین افرادی پیدا می شوند که از سر سهل انگاری و یا بی تفاوتی و غفلت احیانا حجاب را رعایت نمیکنند که البته با تذکر مشفقانه مشکل حل می‌شود.در موارد نادر هم برخی اصرار دارند بر عدم رعایت قانون. مصوبات قانون و مقررات در تمام حوزه ها باید همیشه رعایت شود.

وزیر کشور را تصریح کرد: در موارد بسیار اندکی که در مقابل تذکرات هم حجاب را رعایت نمیکنند باید جدی تر به آنها تذکر داده شود که البته عده ای از این افراد هم‌متنبه می‌شوند.رعایت هنجار های اجتماعی و قوانین و مقررات بر همه ما واجب است. 

احمد وحیدی در پاسخ به این سوال که با تصاویری که در فضای مجازی در رابطه با کشف حجاب منتشر می‌شود چه برخوردی صورت خواهد گرفت گفت: بعضی از این موارد مربوط به داخل کشور نیست و از خارج اداره و مدیریت و حمایت میشود که قصد های نامطلوبی دارند و به دنبال تحمیل یک فرهنگ غلط هستند و این را راه مقابله با اسلام قرار داده اند. این موارد تحمل نخواهد شد و برای ما قابل قبول نیست که عده ای در خارج که به دستگاه های اطلاعاتی خارج وصل هستند بخواهند برای داخل کشور در این‌مسئله مهم تعیین تکلیف کنند.

وزیر کشور گفت: از همه کسانی که با این فضا ها سروکار دارند می خواهیم تحت تاثیر این القائات سو قرار نگیرند .

وی در پاسخ به این سوال که افکار عمومی معتقد است چرا این نیرو های برای امنیت عمومی و جلوگیری از خفت گیری ها بکار گرفته نمی‌شوند تاکید کرد: این جز وظایف فراجا و نیروی انتطامی است.نیروی انتظامی وظایف گسترده ای دارد از تولد تا مرگ در همه عرصه ها حضور دارند، انجام یک وظیفه به این‌معنا نیست که سایر وظایف بر روی زمین بماند. در این حوزه ها هم نیروی انتظامی قاطعانه عمل می‌کند و با سرعت برخورد می‌کند که در اتفاق اخیر سرقت از صندوق بانک ملی شاهد بودیم. که در طی ۸ ساعت کار را به انجام رساندند، ناجا در تمام زمینه ها قاطعانه و قوی عمل می‌کند و امنیت خوبی داریم.ممکن است برخی تلاش کنند که اصل موضوع را به حاشبه بکشانند.

وی در رابطه با متروپل گفت: مترو پل از بحران خارج شد و در اختیار منطقه آزاد قرار گرفت و منطقه آزاد با یکی از موسسات معتبر قرارداد انعقاد کرد تا براساس دستور العمل ها تخریب و بازسازی انجام شود و  نیازمند آن است که مراحل قضایی طی شود.از نظر ما مشکل حل شده است و پروژه ای است که در دست منطقه آزاد است و باید براساس قرارداد کار را دنبال کنند. 

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز