اعتراف رژیم صهیونیستی از ناکارآمدی در خرابکاری پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران

۱۴۰۱/۰۴/۲۴ - ۱۰:۰۴:۰۹
کد خبر: ۱۳۵۱۱۶۴
اعتراف رژیم صهیونیستی از ناکارآمدی در خرابکاری پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران
مقامات رژیم صهیونیستی همزمان با سفر جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا به منطقه غرب آسیا به ناکارآمدی عملیات‌های خرابکاری خود در برنامه هسته‌ای ایران اعتراف کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری برنا، روزنامه نیویورک تایمز روز پنجشنبه به وقت محلی در گزارشی تحلیلی نوشت،مقامات بلندپایه دستگاههای اطلاعاتی و نظامی رژیم صهیونیستی معتقدند رسیدن به توافقی جدید و همسو با برجام با ایران می‌تواند در راستای منافع این رژیم باشد.

 در این گزارش آمده است که اختلاف بر سر این مساله میان ارتش رژیم صهیونیستی و شاخه اطلاعاتی آن و سازمان جاسوسی موساد است که مسئولیت انجام عملیات‌های مخفیانه برون‌مرزی را بر عهده دارد.

نیویورک تایمز با اشاره به تلاش بایدن برای بازگرداندن آمریکا به توافق هسته ای نوشت با آنکه موانع زیادی برای دستیابی به توافق برای احیای برجام وجود دارد اما مقام‌های ارشد صهیونیستی  معتقدند که ایالات متحده و ایران منافع قابل توجهی در رسیدن به چنین توافقی دارند.

مقام‌های ارشد رژیم صهیونیستی می‌گویند "آحارون هالیوا" رئیس جدید دستگاه اطلاعات ارتش این رژیم  و دستیارانش در گفتگوهای داخلی گفته‌اند که هر توافقی حتی توافقی با نقص های عمده بهتر از وضعیت کنونی است که برنامه هسته‌ای ایران در حال پیشرفت است.

از سوی دیگر، مقام‌های اطلاعاتی اسرائیل که از عملیات‌ها و سیاست‌های موساد مطلع هستند، می‌گویند که سران این سازمان جاسوسی اطمینان دارند ایران هرگز بلندپروازی های برنامه هسته‌ای خودش را بدون ترکیبی از تحریم‌های اقتصادی، فشار دیپلماتیک و خرابکاری و ترور کنار نخواهد داشت.

اما مقامات نظامی با این رویکرد مخالف هستند و می‌گویند اقدامات خرابکارانه مخفی در سال‌های گذشته اثر چندانی در جلوگیری از پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران نداشته است. در مقابل، مقامات  دستگاه اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی معتقدند چنانچه توافق هسته‌ای جدید حاصل نشود، آمریکا و اروپا این موضوع را رها خواهند کرد و در چنین شرایطی رژیم صهیونیستی در صحنه بین‌المللی تنها خواهد ماند.

یک مقام ارشد صهیونیستی به روزنامه نیویورک‌تایمز گفته است بعد از خروج آمریکا از برجام، دولت ترامپ و رژیم صهیونیستی طرحی به نام "مشت" (Fist) را اجرایی کردند که ترکیبی از تحریمهای شدید و عملیات‌ خرابکارانه در داخل ایران را در دستور کار قرار داده بود. در پایان، ایران نه زیر بار فشار خم شد و نه دست به انجام اقدامات مستقیم نظامی علیه آمریکا زد. در عوض، تهران به تدریج غنی‌سازی اورانیوم خود را دوباره شروع کرد و توانمندی‌های نظارتی بازرسان بین‌المللی را کاهش داد.

"تامیر پاردو" رئیس سابق موساد به نیویورک‌تایمز گفت: اقدام اسرائیل برای مجاب کردن ترامپ به خروج آمریکا از برجام یکی از جدی‌ترین اشتباهات راهبردی از زمان تاسیس اسرائیل بود. در پایان، به جای ضربه زدن به برنامه هسته‌ای ایران، خود را در وضعیتی قرار دادیم که آنها به بمب بسیار نزدیک‌تر شده‌اند.

به گزارش ایرنا، نیویورک‌تایمز طی یادداشتی درباره نشست مطبوعاتی «یائیر لاپید»  نخست‌وزیر موقت رژیم صهیونیستی و «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا نوشت: لاپید خواستار تهدید نظامی ایران، در صورت تداوم برنامه هسته‌ای این کشور شد اما بایدن، دیپلماسی را بهترین گزینه برای مقابله با تهدیدات ایران عنوان کرد.

این روزنامه آمریکایی به نقل از لاپید نوشت: در صورت توسعه برنامه هسته‌ای ایران، همه دموکراسی‌های جهان باید قول اقدام دهند.

نیویورک‌تایمز به نقل از بایدن نیز نوشت: دیپلماسی و احیای برجام بهترین راه‌حل برای برنامه هسته‌ای ایران هستند.

این روزنامه آمریکایی، تمایز بین تعهد بایدن و اظهارات لاپید را بیشتر از تمایز معنایی ارزیابی کرد و افزود: در حالی که لاپید خواستار استفاده از زور برای توقف توسعه برنامه هسته‌ای ایران شد، بایدن درباره متوقف کردن توسعه برنامه هسته‌ای ایران چیزی نگفت و سخنانش به جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی محدود بود.

انتهای پیام/ 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز