جزئیات جلسه سوال از وزیر ورزش از زبان معاون پارلمانی رئیس‌جمهور

۱۴۰۱/۰۵/۱۹ - ۱۴:۵۹:۳۳
کد خبر: ۱۳۶۲۲۲۵
جزئیات جلسه سوال از وزیر ورزش از زبان معاون پارلمانی رئیس‌جمهور
حسینی در خصوص سوال از وزیر ورزش اظهار داشت: مثلا در همین‌مورد اخیر در رابطه با حضور وزیر ورزش در مجلس، سوال این بود که چرا دولت آیین‌نامه مربوط به تشکیل وزارت ورزش را ننوشته است، به نماینده سوال کننده گفتیم‌ که اگر‌ایین‌نامه ها تصویب شود ابهام شما برطرف می‌شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، سید محمد حسینی در نشست با خبرنگاران در رابطه با عملکرد دولت و اظهار نظر های اخیر گفت: اگر کسی ذره ای انصاف داشته باشد تردید ندارد که این دولت با تمام‌توان خود کار کرده است البته ضعف هایی هم وجود دارد اما عده ای از چند هفته قبل به دنبال پمپاژ یاس و ناامیدی هستند. 

وی ادامه داد: یک‌ نماینده از بین ۲۹۰  نماینده صحبتی می‌کند البته که  نماینده در همه امور کشور می تواند اظهار نظر کند و این‌مخالفت را برخی به گونه ای برجسته می‌کنند که انگار نظر و موضع مجلس بیان شده است. در بحث رسانه ها ممکن است شگرد هایی به کار برده شود که واقعیت ها بیان نشود‌. 

معاون‌پارلمانی رییس جمهور خاطر نشان کرد: فردا رییس جمهور به استان کرمان سفر می‌کند که این سی و یکمین سفر است و در طی این یک سال رئیس جمهور  به تمامی استان ها سفر کرده است. در همه شهرستان‌ها با نماینده‌ها در تماس هستیم. این یک رکوردی است که سراغ ندارم.  من در دولت نهم و دهم هم بودم و این  رکورد بی سابقه است و در دولت نهم و دهم‌که دولت پرکار بود در طی دو سال به تمامی استان ها سفر کرد.

حسینی خاطرنشان کرد: در مجتمع استانی نشست هایی با نمایندگان استان ها داشته ایم در هر ۳۱ استان رئیس جمهور با مجامع استانی جلسه گداشته است و این امکان وجود داشته است که تمامی ۲۹۰‌نماینده در جلسات باشند.این یک رکورد بی سابقه است.

وی گفت: ۵هزار و ۵۶۷ بار، نمایندگان به صورت انفرادی با وزرا دیدار داشتند که ۸۲۲ مورد آن در مجلس صورت‌گرفته است.‌ ۱۵۲ جلسه وزرا با مجامع استانی برگزار کرده اند.‌ ۲۳۹ جلسه با کمیسیون برگزار شده است با فراکسیون ها ۶۴ جلسه برگزار شده است.  

معاون‌پارلمانی رییس جمهور اظهار داشت: هماهنگی بین‌معاونین‌پارلمانی وزارت خانه ها صورت‌ گرفته است و ۱۵ جلسه مشترک در طی این یک سال با معاونین پارلمانی برگزار کرده ایم که در یکی از این جلسات رئیس مجلس و در جلسه دیگر با حضوررییس قوه قضاییه برگزار شده است. سعی کرده ایم جلسات در وزارتخانه ها برگزار شود تا معاونین پارلمانی با اقدامات آن وزارتخانه آشنا شوند. 

وی گفت: ۲هزار و ۳۶۵ سوال تاکنون از وزرا مطرح شده است که ۴۰ درصد سوال کنندگان منصرف شده اند و در گفت و گو ها این ابهامات برطرف شده است. در دولت سیزدهم ۱۳ سوال در صحن مطرح شده است که از این ۱۳ مورد در سه مورد مجلس قانع نشده است.

حسینی در خصوص سوال از وزیر ورزش اظهار داشت: مثلا در همین‌مورد اخیر در رابطه با حضور وزیر ورزش در مجلس، سوال این بود که چرا دولت آیین‌نامه مربوط به تشکیل وزارت ورزش را ننوشته است، به نماینده سوال کننده گفتیم‌ که اگر‌ایین‌نامه ها تصویب شود ابهام شما برطرف می‌شود، پاسخ داد که بله. در خارج از نوبت این را در دستور  دولت قرار دادیم و روز بعد گزارش را به نماینده دادیم ولی بر پرسش سوال خود اصرار داشت ولی بعد در صحن اعلام‌کرد که قانع نشده است. که این اتفاقی عجیب بود‌.
معاون رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه ما اصرار داریم معاونین پارلمانی در صحن مجلس حضور داشته باشد، تصریح کرد: معاونان پارلمانی در دولت قبل حدود ۴۰۰ بار در مجلس حاضر بوده‌اند، ولی در این دوره این حضور به بیش از هزار مورد رسیده است یعنی بیش از صددرصد افزایش داشته است.

دکتر حسینی همچنین گفت: درسال اول  دولت دوازدهم ۴ وزیر استیضاح شد. در این دوره فقط یک مورد اعلام وصول سد، اما در صحن مطرح نشد و هیچ استیضاحی نداشتیم. در موارد متعددی هم نمایندگان از اقدامات دولت و تعامل با مجلس قدردانی کرده‌اند که یک مورد آن بیانیه ۲۶۰ نماینده با مضمون قدردانی از عملکرد معاونت پارلمانی بوده است.

دکتر حسینی  با بیان اینکه شخصا ۵۵ سفر به استان ها به دعوت نمایندگان داشته‌ام، تصریح کرد: در این سفرها جلسات شورای اداری را برگزار می‌کنیم و مسایل و مشکلات مناطق مختلف را مورد بررسی قرار می دهیم چرا که وظیفه دولتمردان این است که در میان مردم باشند و به صورت میدانی مسایل را بررسی کنند‌.

معاون پارلمانی رئیس جمهور  با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر ترجیح  لایحه بر طرح ، خاطر نشان کرد: در این دوره ۴۱ لایحه تقدیم مجلس شده است. ما سعی کرده ایم لایحه را  به موقع بدهیم که نیازی به طرح نباشد. یا اینکه چند طرح را تجمیع کرده‌ و لایحه تهیه کرده ایم تا کار کارشناسی دقیقی درباره آنها انجام شود.  دولت همچنین با ۱۰ طرح مجلس هم موافقت کرده است و  محتوای ۴۲ درصد لوایح، مربوط به مسایل اقتصادی و معیشتی است.

دکتر حسینی تاکید کرد: از نمایندگان انتظار حمایت داریم و اینگونه نباشد که فقط اشکالات گفته شود ، بلکه نقاط قوت هم منصفانه گفته شود تا مردم امیدوار شوند. دولت با تمام توان کار می‌کند تا مشکلات  انباشته شده در کشور حل شود.
معاون رئیس جمهور در امور مجلس در پایان این مراسم با اهدای لوح سپاس از تلاش و زحمات خبرنگاران تقدیر کرد.

انتهای پیام/ 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز