ماجد غماس: پشتیبانی ایران و سردار سلیمانی از عوامل اصلی نابودی داعش بود/ خالد القدومی: ۸۰ درصد مردم اسرائیل و ژنرال‌های صهیونیست از ترس پاسخ‌های مقاومت به پناهگاه رفتند

۱۴۰۱/۰۵/۲۳ - ۱۲:۳۳:۱۵
کد خبر: ۱۳۶۳۷۲۵
نماینده دفتر مجلس اعلای اسلامی عراق با تاکید بر اینکه داعش زاده آمریکا است، گفت: مرجعیت، عشایر و مردم و شعائر حسینی در از بین رفتن داعش بسیار اهمیت داشت، همچنین پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران و مستشاری سردار سلیمانی از عوامل اصلی نابودی داعش در عراق بود.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری برنا، ماجد غماس، نماینده دفتر مجلس اعلای اسلامی عراق در تهران در مجمع مقاومت اسلامی گفت: مقاومت در میان مردم عراق مسئله اصلی و در روح این ملت جا دارد و همیشه مواضع مردم عراق در برابر اشغالگران واضح و مشخص بوده است.

وی با بیان اینکه فلسطین همچنان باید مسئله اصلی جهان اسلام باشد، افزود: عراق پس از سقوط صدام به دلیل مقاومت در برابر آمریکا کشته‌های زیادی داد و اکنون درگیر جنگ نرم است.

غماس با تاکید بر اینکه داعش زاده آمریکا است، خاطرنشان کرد: مرجعیت، عشایر و مردم و شعائر حسینی در از بین رفتن داعش بسیار اهمیت داشت، همچنین پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران و  سردار سلیمانی از عوامل اصلی نابودی داعش در عراق بود.

نماینده دفتر مجلس اعلای اسلامی عراق با اشاره به تلا‌ش‌های رژیم صهیونیستی برای عادی‌سازی در عراق و دوری مردم از مقاومت، اظهار داشت: اسرائیل تا به حال نتوانسته به این هدف برسد و پارلمان عراق ممنوعیت همکاری با رژیم صهیونیستی را برای همین امر تصویب کرد.

خالد القدومی، نماینده جنبش حماس در تهران نیز در این مجمع گفت: پیروزی اخیر فقط برای مقاومت نیست بلکه برای همه جهان اسلام است و این جنگ ۳روزه آغاز پیروزی فلسطین و نابودی اسرائیل است.

وی افزود: رزمندگان مقاومت مولفه‌های جنگ با اسرائیل را ترسیم کردند،‌ نبرد همچنان در کرانه باختری ادامه دارد، در این منطقه ما شاهد یک بیداری جدید هستیم و رزمندگان در حال ایجاد یکپارچگی در جغرافیای فلسطین هستند. 

خالد القدومی با اشاره به نبرد "شمشیر قدس" و نشانه ویژه‌ای که این پیروزی ایجاد کرد، ادامه داد: اولین نشان آن پیروزی فلسطین در سطوح منطقه‌ای و بین المللی است. 

وی همچنین با اشاره به جهاد تبیین که تاکید مقام معظم رهبری است، گفت: مسئله روایت شکست رژیم‌صهیونیستی و پیشرفت میدانی مقاومت دارای اهمیت است و مقاومت کاری کرد که ۸۰ درصد رژیم صهیونیستی و ژنرال‌های آنها وارد پناهگاه شدند. 

خالد القدومی وحدت میان گروه‌های مقاومت و تشکیل گروه اتاق مشترک را باعث شکست در پیشرفت اسرائیل و امریکا در منطقه خواند و این امر را باعث ناامیدی سران این رژیم منحوس در سطوح سیاسی و عامل التماس آنها برای مذاکره دانست.

نماینده جنبش حماس در تهران با اشاره به شکست طرح رژیم صهیونیستی و آمریکا در منطقه تاکید کرد: در حال حرکت به سمت نظام جدید جهانی هستیم و امروز وظیفه‌‌ای مهم برای طراحی پروژه مشترک منطقه‌ای در مواجهه با طرح‌های دشمنان داریم. 

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز