فرمانده نیروی هوایی ارتش: از حوزه ساخت و تولید هواپیماهای بدون سرنشین عبور کرده‌ایم

۱۴۰۱/۰۶/۰۳ - ۱۹:۵۰:۳۰
کد خبر: ۱۳۶۸۵۰۱
فرمانده نیروی هوایی ارتش: از حوزه ساخت و تولید هواپیماهای بدون سرنشین عبور کرده‌ایم
امیر سرتیپ خلبان واحدی گفت: ما از حوزه ساخت و تولید هواپیماهای بدون سرنشین عبور کرده‌ایم و به حوزه تولید زیر سامانه‌های عملیاتی پهپاد‌ها ورود کرده‌ایم

به گزارش خبرگزاری برنا، به نقل از قرارگاه رسانه‌ای رزمایش، امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی، فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه رزمایش مشترک پهپادی 1401 ارتش گفت: پهپادهای کمان 12 و کمان 22 که جزو پهپادهای بسیار ارزشمند ما محسوب می‌شوند و توسط صنعت‌گران نیروی هوایی ارتش به تولید انبوه رسیده است.

وی افزود: این پهپادها به تمام مهمات بومی‌ از جمله موشک‌های دقیق و بمب‌های دورایستا نقطه‌زن تجهیز شده و در این رزمایش مورد استفاده قرار گرفته است.

امیر سرتیپ واحدی ادامه داد: ما توانستیم اهداف‌مان را در این رزمایش مورد اصابت قرار دهیم. در آینده نزدیک ان‌شاءاالله خبرهای بسیار خوبی از این پهپادها خواهید شنید. از پهپاد کمان 12 که طبق آخرین تکنولوژی روز دنیا ساخته شده، می‌توان در زمینه شناسایی، جنگ‌ الکترونیک، عملیاتی و کشف اهداف استفاده کرد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش تصریح کرد: در این رزمایش تاکید بر این بود که ابتدا با حجم انبوهی از پهپادهای به اهداف از پیش تعیین شده حمله کنیم و خداراشکر که در این زمینه موفق بودیم. نیروی هوایی ارتش نقش محوری در رزمایش ایفا کرد.

وی خاطرنشان کرد: ما چشم‌داشتی به هیچ کشوری نداشتیم و نخواهیم داشت. جمهوری اسلامی ایران یکی از قطب‌های پهپادی منطقه است که باعث افتخار سربازان ولایت در نیروی هوایی ارتش است.

امیر سرتیپ خلبان واحدی تاکید کرد: ما از حوزه ساخت و تولید هواپیماهای بدون سرنشین عبور و به حوزه تولید زیر سامانه‌های عملیاتی پهپاد‌ها ورود کرده‌ایم.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز