ترقی: آمریکا دچار بحران تصمیم‌گیری در مسئله توافق شده است/ صهیونیست‌ها نگران جایگاه خود هستند

۱۴۰۱/۰۶/۱۸ - ۱۱:۴۴:۲۷
کد خبر: ۱۳۷۴۹۷۴
ترقی: آمریکا دچار بحران تصمیم‌گیری در مسئله توافق شده است/ صهیونیست‌ها نگران جایگاه خود هستند
عضو حزب موتلفه اسلامی با اشاره به نگرانی صهیونیست‌ها نسبت به توافق، گفت: صهیونیست‌ها فکر می‌کنند که توافق نمی‌تواند ایران را در بعد هسته‌ای به گونه‌ای محدود کند که دیگر نگرانی و دغدغه‌ای وجود نداشته باشد.

حمیدرضا ترقی عضو حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، با اشاره به موضع رژیم صهیونیستی نسبت به توافق و برجام، گفت: درحال حاضر نگرانی صهیونیست‌ها  در این جهت است که ایران به توانایی ساخت بمب اتم برسد و باعث شود جایگاه برتر خودشان در منطقه در بحث هسته‌ای متزلزل شود.

وی تصریح کرد: توافق تا جایی که در جهت لغو تحریم‌ها باشد و کاری به ظرفیت‌های هسته ای ایران نداشته باشد مشکلی ندارد و در این جریان ایران بر این اصرار دارد که از فناوری‌های هسته‌ای صلح‌آمیز خود در تمام ابعاد بتواند استفاده کند و مواد غنی شده را نیز در داخل کشور حفظ کند که همین موضوع برای صهیونیست ها ایجاد نگرانی کرده است؛ به همین علت صهیونیست‌ها در تلاش هستند که آمریکا را وادار کنند تا شرایط ایران را که در قالب تضمین هست، نپذیرد در حالی که یکی از راه‌های تضمین گرفتن از آمریکا برای اینکه دوباره دست به تخریب برجام نزند و با خروج مجدد خود مشکلاتی برای ما ایجاد نکند همین حفظ کردن مواد غنی شده در کشور زیر نظر آژانس است.

ترقی در خصوص استفاده ایران از این مواد غنی شده، اضافه کرد: ما از بخشی از این مواد می‌توانیم در فعالیت های رادیودارویی استفاده کنیم  و نیازهایی نظیر سوخت زیردریایی ها را تامین کنیم.

این فعال سیاسی تصور صهیونیست‌ها نسبت به برجام را چنین شرح داد: آنها فکر می‌کنند که توافق نمی‌تواند ایران را در بعد هسته‌ای به گونه‌ای محدود کند که دیگر نگرانی و دغدغه‌ای وجود نداشت باشد.

وی در پایان با اشاره به تعلل آمریکا در ارائه یک جواب مشخص، اظهار داشت: در آمریکا بین کنگره و مجلس سنا اختلافات جدی در این زمینه وجود دارد و دولت آنها نیز از قدرت و قوت کافی برخوردار نیست که بتواند در این مسائل به راحتی تصمیم بگیرد و به همین علت آمریکا دچار بحران تصمیم گیری شده است و نمی‌تواند به خوبی و راحتی مصلحت خود و جهان را در نظر بگیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز