سخنگوی دولت: رکورد سفر اربعین امسال شکسته شد/ بیش از ۳ میلیون زائر ایرانی وارد عراق شدند

۱۴۰۱/۰۶/۲۳ - ۱۰:۳۴:۳۵
کد خبر: ۱۳۷۷۲۳۶
سخنگوی دولت: رکورد سفر اربعین امسال شکسته شد/ بیش از ۳ میلیون زائر ایرانی وارد عراق شدند
علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در جمع خبرنگاران گفت:با توجه به فرمایش رهبر انقلاب در دیدار اعضای هیات دولت این اقدامات ارائه و مقرر شد که کارگروهی در دولت برای حل مشکلات معادن تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در حاشیه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه امروز هیئت دولت وزارت صمت گزارشی از احیای معادن در حوزه‌های اکتشاف و بهره‌برداری ارائه داد. با توجه به فرمایش رهبر انقلاب در دیدار  اعضای هیات دولت این اقدامات ارائه و مقرر شد که کارگروهی در دولت برای حل مشکلات معادن تشکیل شود. 

وی ادامه داد: وزیر ارتباطات هم گزارشی از میزان پیشرفت  دستگاه های اجرایی در سامانه خدمات الکترونیک دولت ارائه کردند. بنا شد در حد توان و درظرف زمان قانونی که آخر شهریور است، دستگاه‌های اجرایی در برای پیوستن به این  سامانه اقدام کنند.

بهادری اعلام کرد: وزیر کشور از اربعین گزارش داد؛ تا امروز رکورد سفر اربعین در مدت زمان مشابه شکسته شده و بیش از ۳ میلیون زائر ایرانی وارد عراق شده‌اند. بیش از ۱/۵ میلیون نفر هم تاکنون از سفر بازگشته‌اند. امیدواریم با کمک مردم، خیرین و موکب‌داران ایرانی و عراقی این مراسم هرچه باشکوه تر برگزار شود.

سخنگوی دولت در ادامه گفت: یکی از مصوبات دولت در جلسه پیش، لایحه عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای بود که شامل یک متن و۴۹ سند بود. این لایحه باید به تصویب مجلس برسد تا گام های عضویت ایران برداشته شود.

وی در پایان اظهار کرد: رهبری اخیرا  در خصوص فعال سازی حوزه اقتصاد دریا فرمایشی داشتند. پیش از این مصوبه توسعه سواحل مکران  وجود داشت که البته حرکت قابل قبول صورت نگرفته بود. آسیب شناسی در این زمینه در دولت انجام و گزارش آن ارائه و پیشنهاد اصلاحی ارایه شد تا ترکیب شورای توسعه سواحل تغییر کند. تعداد اعضا به نصف کاهش یافت و ستاد چابک شد. حوزه اختیاراتش روشن تر و گسترده تر شد. تکالیف و وظایف کاملا تصریح شد. اختیارات اصل۱۳۸ قانون اساسی به اعضای وزیر این ستاد واگذار شد.

انتهای پیام/ 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز