توضیحات رشیدی کوچی از آخرین اخبار رسیدگی به حادثه فوت مهسا امینی در کمیته حقیقت‌یاب حادثه در مجلس

۱۴۰۱/۰۶/۲۹ - ۱۲:۴۴:۰۸
کد خبر: ۱۳۷۹۴۵۱
توضیحات رشیدی کوچی از آخرین اخبار رسیدگی به حادثه فوت مهسا امینی در کمیته حقیقت‌یاب حادثه در مجلس
رشیدی کوچی گفت: دلیل فوت مهسا امینی ضربه فیزیکی و یا ضربه ای که منجر به فوت شود، نبوده است.

جلال رشیدی کوچی نماینده مجلس یازدهم در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، درخصوص فوت مهسا امینی گفت: از منظر علم‌پزشکی دلیل فوت مهسا امینی ضربه فیزیکی و یا ضربه ای که منجر به فوت شود، نبوده است.

وی افزود: تمام شبهات فضای مجازی  در یک فضای بی‌طرفانه  بررسی شده است؛ خانم امینی بیماری زمینه ای داشته است و اسناد آن موجود است و به دلیل استرس و بیماری زمینه ای که داشته ایشان فوت کرده است. 

رشیدی کوچی با بیان اینکه کمیته تشکیل شده در مجلس 2 محور  را پیگیری می‌کند؛ ادامه داد: علت فوت  از لحاظ قانونی و وجود مستندات و تصاویری که به دست ما رسیده است.

وی محور دوم را بررسی زمینه بروز این نوع اتفاقات برای جلوگیری از آن در اینده را حائز اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: ویدئوی این اتفاق را دو بار با دقت مشاهده کردم و ویدئو از زمان پیاده شدن از ماشین و ادامه آن بدون تقطیع و پیوسته است. 

رشیدی کوچی با تاکید بر عدم تقطیع این ویدئو گفت: کوچکترین برخوردی با ایشان انجام نگرفته است و تاییدیه پزشکی قانونی دال بر همین مورد است و علت فوت برخورد فیزیکی و یا ضربه ای که منجر به فوت شده باشد نبوده است. 

این نماینده مجلس یازدهم با بیان اینکه درباره این موضوع به ویدئوها بسنده نکردیم و همه شبهات مطرح شده در فضای مجازی جمع آوری شده است، عنوان کرد: همه این شبهات یک به یک بررسی شده است اعم از ضربه چندین باره به سر و عکس‌های منتشر شده از مغز. 

نماینده مردم مرودشت با بیان اینکه تا این لحظه دلیل فوت ضربه نبوده است، تصریح کرد: ایشان بیمار زمینه‍‌ای داشته است و مستندات آن هم موجود است و پرونده پزشکی سالهای گذشته ایشان تاییدکننده این موضوع است و به نظر میرسد به دلیل بیماری زمینه ای و استرسی که به ایشان وارد شده فوت کرده‌اند. 

وی تصریح کرد: آن چیزی که اهمیت دارد صداقت با مردم است، نگرانی، خشم و عصبانیت مردم را درک می‌کنم و به آنها حق می‌دهم، اما باید حواسمان باشد در یک فضای درست مسیر را اصلاح کنیم و اجازه ندهیم کسانی که نه مهسا امینی و افرادی در موقعیت مشابه مهسا امینی برای آنها اهمیت دارد برای رسیدن به اهداف خود از آن سواستفاده کنند. 

رشیدی کوچی در خصوص بیماری زمینه‌ای مهسا امینی گفت: وی در سال 87 عمل جراحی مربوط به تومور مغزی داشته است و با توجه مستندات پزشکی قانونی قلب ایشان دچار مشکل بوده است و احتمالا در بحث افتادگی و گشادی دریچه قلب مشکل وجود داشته است اما این یکی از محورها است و ما باید زمینه بروز این جور اتفاقات، دوقطبی‌های ایجاد شده و خشم ایجاد شده بسیار مهم است. 

وی با بیان اینکه فرآیند سم‌شناسی در پزشکی قانونی باید طی شود خاطرنشان کرد: دوهفته طول خواهد کشید تا نتیجه قطعی اعلام شود. 

انتهای پیام/ 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز