رئیس جمهور: مسئولیت این دوره مجمع تشخیص از جهت توجه به مصلحت کشور خطیر است

۱۴۰۱/۰۷/۱۲ - ۱۶:۱۹:۲۴
کد خبر: ۱۳۸۳۵۹۱
رئیس جمهور: مسئولیت این دوره مجمع تشخیص از جهت توجه به مصلحت کشور خطیر است
رئیس جمهور گفت: مسئولیت این دوره مجمع تشخیص از جهت توجه به مصلحت کشور خطیر است. امام باید امت را به مقصد و مقصود برساند و اهداف مهم آن در بیانیه گام دوم بیان شده است و باید به آن نقطه‌ها رسید. جهت گیری های کلی نظام اجرایی، تقنینی و نظامی کشور در اینجا به عنوان سیاست‌ها قرار دارد و نظارت بر این سیاست‌ها بسیار مهم است.

به گزارش خبرگزاری برنا، سید ابراهیم رییسی، رییس جمهور در آیین افتتاحیه نهمین دوره مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: از مقام معظم رهبری برای اعتماد به اعضای این دوره مجمع تشخیص، تشکر میکنم. امیدوارم بنده به عنوان یک عضو کوچک و سایر اعضا بتوانیم در این دوره و در اجرای منویات ایشان گام‌هایی برداریم که با ادوار گذشته متفاوت باشد. در جایگاه مجمع تشخیص مصلحت نظام به عنوان هیئت عالی مستشاری مواردی را بررسی و خدمت ایشان اعلام می‌کنیم.

رئیس جمهور ادامه داد: مسئولیت این دوره مجمع تشخیص از جهت توجه به مصلحت کشور خطیر است. امام باید امت را به مقصد و مقصود برساند و اهداف مهم آن در بیانیه گام دوم بیان شده است و باید به آن نقطه‌ها رسید. جهت گیری های کلی نظام اجرایی، تقنینی و نظامی کشور در اینجا به عنوان سیاست‌ها قرار دارد و نظارت بر این سیاست‌ها بسیار مهم است.

وی اضافه کرد: رهبری در حکم خود دو جا بر نظارت‌ها بر اجرای سیاست‌ها تاکید داشتند. طبیعتاً هر چه سیاست‌ها دقیق‌تر و متقن باشد بهتر است و هر جا نیاز است اصلاح و به روز رسانی شود تا سیاست‌ها پیگیری و اجرا شود.

رئیس جمهورگفت: در دستگاه اجرایی همواره بر اجرای سیاست‌ها تاکید کردم و باید به عنوان سند بالادستی در تمام نهادها و دستگاه‌های اجرایی مورد توجه قرار گیرند. اینها نکاتی است که در حکم مقام معظم رهبری آمده و خود را مقید به اجرای آن می‌دانیم.

رئیسی خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم برنامه هفتم توسعه کاملاً منطبق بر سیاست‌های ابلاغی باشد و آئین نامه و بخشنامه‌ها نیز مبتنی بر همان باشد و جامعه را به سمت رشد سوق دهد و اطمینان حاصل شود که نظام یک آهنگ واحد دارد که آن هم اجرای سیاست‌ها است. ما با مجمع همکاری‌های مهمی داریم و امیدوار به ادامه آن هستیم.

انتهای پیام/ 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز