خیاطیان اعلام کرد: آمادگی مرکز بررسی‌های استراتژیک برای الگوسازی و تولیدمحتوا در زمینه حلقه‌های میانی

۱۴۰۱/۰۷/۱۵ - ۱۹:۴۲:۱۵
کد خبر: ۱۳۸۴۲۴۲
خیاطیان اعلام کرد: آمادگی مرکز بررسی‌های استراتژیک برای الگوسازی و تولیدمحتوا در زمینه حلقه‌های میانی
رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری از آمادگی این مرکز برای مفهوم‌سازی، تولید محتوا و الگوسازی در زمینه حلقه‌های میانی خبر داد و تاکید کرد: تشکیلات حلقه‌های پیشران مردمی، حد واسط حاکمیت و مردم هستند و به کمک آنها می‌توان بسیاری از مسائل مبتلابه کشور را حل کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا، به نقل از روابط عمومی مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری، همایش دو روزه «حلقه‌‌های میانی، پیشران حکمرانی مردمی» که از روز چهارشنبه ١٣ مهر ماه جاری به همت مرکز بررسی‌های استراتژیک با حضور بیش از ۴۰۰ نفر از نخبگان و برگزیدگان حلقه‌های میانی سراسر کشور آغاز به کار کرده بود، صبح امروز پنجشنبه 14 مهر ماه جاری در مراسمی به کار خود خاتمه داد. 

در آیین اختتامیه این همایش دکتر محمدصادق خیاطیان با بیان اینکه به‌رغم حضور پررنگ مردم در سال‌های اول انقلاب اسلامی به تدریج به دلیل شکل‌گیری ساختارهای بروکراتیک، این حضور کمتر احساس شد، اظهار داشت: در این زمینه لازم است به الگویی دست یابیم که با استفاده از ظرفیت مردمی، مانع ساختارگرایی افراطی و اسارت در چمبره بروکراسی شود و در عین حال نیز دچار ساختارشکنی و بی‌برنامگی نشویم.

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری در ادامه با بیان اینکه هنوز به مفاهیم تئوریک و محتوای دقیقی در زمینه حلقه‌های میانی و نقش آنها در عرصه حکمرانی نرسیده‌ایم، گفت: ما در مرکز بررسی‌های استراتژیک الگوسازی و مفهوم‌سازی در حلقه‌های میانی را با همفکری با حلقه‌های پیشران مردمی دنبال می‌کنیم و در این زمینه نیز کارگروهی از یک سال گذشته در مرکز تشکیل شده و این مهم را دنبال می‌کند.

خیاطیان در پایان سخنان خود با بیان اینکه هم‌اکنون الگویی که موجب حل مسائل و سازماندهی آن با بهره‌گیری از حلقه‌های مردمی باشد در کشور وجود ندارد، اظهار کرد: ما در مرکز بررسی‌های استراتژیک این آمادگی را داریم در مفهوم‌سازی، محتواسازی و الگوسازی در زمینه موضوع حلقه‌های میانی کمک کنیم و به راهبردی مشخص در این زمینه دست یابیم.

نسبت حلقه‌های پیشران مردمی در آموزش و پرورش

در ادامه این همایش نیز دکتر یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش در سخنانی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی از بدو پیدایش خود مردمی بود، اظهار داشت: امام امت، اعتماد و اعتقاد زیادی به مردم داشت، براین اساس الگویی که بنیانگذار انقلاب اسلامی از جمهوری اسلامی برای دنیا ترسیم کرد، حکمرانی شایسته، متعالی و مردمی بود.  

وی افزود: رهبر معظم انقلاب نیز در بیانیه گام دوم، مشارکت حداکثری را یکی از برکت‌های نظام جمهوری اسلامی ایران عنوان می‎کنند؛ بر این اساس ضرورت دارد برای دستیابی به حکمرانی متعالی، با مردمی‌سازی آن، سایر عوامل و الزامات حکمرانی را فراهم کنیم. بنده معتقدم با مردمی‌سازی حکمرانی، قانون بهتر اجرایی شده و عدالت نیز بیشتر تحقق خواهد یافت و نیازهای جدی یک جامعه ایده‌آل همچون شفافیت نیز حاصل می‌شود. 

نوری تصریح کرد: ضرورت دارد برای تحقق این مهم از ظرفیت‌های حلقه‌های میانی در نهاد آموزش و پرورش استفاده کنیم و بر روی مسئله تربیت بیشتر تمرکز داشته باشیم. 

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: تشکیلات حلقه‌های میانی امروز باید با تاسی از حضور مردم در جبهه‌ها در دوران دفاع مقدس، ایجاد شود و در این میان باید به الگوی اصلی خود یعنی علم و پژوهش، اخلاق و معنویت که در بیانیه گام دوم نیز مورد تاکید قرار گرفته است توجه داشته باشیم.

گفتنی است مهندس مرتضی شاه‌میرزایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و فرمانده بسیج وزارت نفت و سردار حسن‌زاده، فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران از دیگر سخنرانان دومین روز همایش «حلقه‌‌های میانی، پیشران حکمرانی مردمی» بودند.

در پایان این همایش نیز سردار حسن‌زاده با حضور در جلسه پرسش و پاسخ، به سوالات مدعوین حاضر در همایش پیرامون حوادث و اغتشاشات اخیر کشور پاسخ داد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز