بلینکن: توافق قریب‌الوقوع نیست

۱۴۰۱/۰۷/۲۹ - ۲۲:۰۰:۲۷
کد خبر: ۱۳۸۹۰۹۷
بلینکن: توافق قریب‌الوقوع نیست
آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا با بیان این ادعا که دیپلماسی بهترین راه حل در قبال برنامه هسته‌ای ایران است، گفت که توافق قریب الوقوع نیست.

به گزارش خبرگزاری برنا، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا روز جمعه به وقت محلی مدعی شد که همچنان معتقدیم دیپلماسی بهترین راه در قبال برنامه هسته‌ای ایران است.

وزیر خارجه آمریکا در حالیکه کشورش تمرکز خود را بر روی ناآرامی‌ها در ایران گذاشته است ادامه داد، در حال حاضر هیچ چشم‌اندازی برای دستیابی به توافق وجود ندارد.

بلینکن بدون کوچکترین اشاره‌ای به ناتوانی دولت بایدن در ارائه تضمین سیاسی به ایران برای عدم خروج دوباره واشنگتن از توافق با توجه به نقض عهد این کشور مدعی شد: توافق قریب الوقوع نیست زیرا ایرانیان همچنان خواسته‌های فرعی خود را مطرح می‌کنند.

وزیر خارجه آمریکا در تداوم هراس واشنگتن از نفوذ منطقه‌ای ایران مدعی شد آمریکا با توافق یا بدون توافق، اقدامات لازم را برای مقابله با فعالیت‌های ایران در خاورمیانه و فراتر از آن منطقه به کار خواهد گرفت.

بلینکن همچنین در ادامه کارزار رسانه‌ای غرب علیه ایران درباره ادعای استفاده از پهپهادهای ایرانی از سوی روسیه در جنگ اوکراین، مدعی شد: حملات متعددی در روزهای گذشته با استفاده از پهپادهای ساخت ایران انجام شده‌اند.

وزیر خارجه آمریکا همچینن اضافه کرد:  ما روسیه را از عواقب استفاده از سلاح‌های هسته‌ای مطلع کرده‌ایم.

وی ادعا کرد همه راه‌ها را برای پیشبرد دیپلماسی با روسیه در نظر خواهیم گرفت و هیچ نشانه‌ای از عزم مسکو برای پایان دادن به این جنگ ندیده‌ایم.

وزیر خارجه آمریکا همچنین گفت: نیروهای روسی از پهپاد برای هدف قراردادن تاسیسات غیر نظامی در اوکراین استفاده می‌کنند.

بلینکن با بیان این ادعا که نیروهای ایرانی در صحنه جنگ اوکراین به روس‌ها کمک می‌کنند، گفت که سخنان پوتین درباره استفاده از سلاح هسته‌ای را با دقت زیرنظر و جدی می‌گیریم.

وزیر خارجه آمریکا همچنان در تداوم حمایت از ناآرامی‌ها در ایران  مدعی شد گام‌های زیادی برای حمایت از حق ایرانیان در آزادی بیان برداشتیم و مقامات ایران را تحریم کردیم.

انتهای پیام/

نظر شما
نظرات
ناشناس
|
-
|
۲۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۹
0
0
از نظر ایران برجام مُرده و تمام شده هست. ایران باید غنی سازی ۹۹ درصد را آغاز کند .