هشدار رئیس شورای شهر تهران در خصوص پدافندشهری پایتخت

۱۴۰۱/۰۷/۳۰ - ۱۰:۱۲:۵۴
کد خبر: ۱۳۸۹۲۱۵
هشدار رئیس شورای شهر تهران در خصوص پدافندشهری پایتخت
رییس شورای شهر تهران در پنجمین‌ همایش ملی پدافند شهری با حضور سردار جلالی بر اهمیت نقش و جایگاه شوراهای شهری در پدافند شهری تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، مهدی چمران،رییس شورای شهر تهران در پنجمین‌ همایش ملی پدافند شهری با حضور سردار جلالی در رابطه با نقش و جایگاه شوراهای شهری در پدافند شهری گفت: ایران یک کشور بلاخیز است، جز ده کشور بلاخیز بر روی زمین هستیم ،علاوه بر بحث جنگ ، که دنیای استکبار در تقابل رویاروی با ایران است و چنگ و دندان هم‌نشان داده، در زمینه های مختلف  علاوه بر اینها بلایای طبیعی داریم که بایدعوامل بازدارنده و مقاوم داشته باشیم.ما کشوری زلزله خیز هستیم و بر روی خطوط مختلف زلزله قرار گرفته ایم و زلزله های مختلف تاکنون داشتیم که تلفاتی جانی و غیر جانی و آسیب هایی به ساختمان های شهری داشته است که هنوز خرابه های آنها در برخی شهر ها به جا مانده است.

چمران‌ گفت: تقریبا هر روز زلزله داریم ولی چون درجات آن پایین است ویا از نقاط شهری دور است، حس نمی‌کنیم. در برابر زلزله ها باید بر تاب آوری ساختمان‌ها کار کنیم. و شوراها باید نقش نظارتی خودرا به خوبی انجام دهند. 

رئیس شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: به علت تغییرات آب و هوایی ، سیل در این سال‌های اخیر از مسائل مهم بوده است و در شهرهایی مثل خوزستان و گرگان و شهر ها و استان های دیگر سیل هایی که آسیب های فروانی وارد کرد را شاهد بودیم.البته در تهران هم شاهد بودیم ولی با تدابیر اندیشیده شده به خرابی ها نرسید وگرنه می توانست خطر افرین باشد .

وی افزود: باید به مقاوم سازی ساختمان ها به یک ضرورت و نیاز نگاه کنیم و اجازه ندهیم ساختمان هایی که ساخته می شود استحکام واقعی و مورد نیاز خود را نداشته باشند.‌

رئیس شورای شهر تهران اظهار داشت: در تهران هنوز بحث محدوده و خارج از محدوده به خوبی حل نشده است و خارج از محدوده رها شده است. در  اطراف تهران و  در بعضی نقاط تهران که زمین های باز دارد،هجوم عده‌ای سودجو که در  تخریب نقش دارند را شاهد هستیم که ورود کردند و شبانه و روزانه ساخت و ساز کرده اند. 

چمران در ادامه در رابطه با بافت های فرسوده گفت: برخی از این بافت ها نیاز به زلزله و سیل ندارد اگر یک تریلی پشت دیوار آنها بایستد و گاز بدهد ، آنها خراب می شوند و بازسازی آنها پیچیده و مهم است زیرا امکانات مادی و بودجه ای اندک است و صاحبان آنها نیز در شرایط اقتصادی خوبی نیستند. در تهران بافت فرسوده افرایش یافته است. 

وی در رابطه با فرونشست زمین گفت:  فرونشست برای شهرهایی مثل تهران و شهرهای بزرگ دیگر تبدیل به یک آسیب اجتماعی شده است که باید فکر درست و منطقی کرد.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به ناایمن بودن برخی ساختمان های عمومی گفت: ساختمان های عمومی شرایط خوبی ندارند، مدارس و مساجد و ساختمان هایی که مردم در آنها جمع می شوند، ساختمان های نظامی و وزراتخانه  ها شرایط خوبی ندارند و ضد دفاع غیر عامل هستند، در وزارت مسکن و شهرسازی در دوره چهارم وقتی بانک‌مرکزی را در عباس آباد می ساختند اصرار کردیم که از نمای شیشه ای استفاده نشود و قرار شد دور آن دیوار هم‌نباشد متاسفانه هر دوی این‌ موارد به وقوع پیوست.خدایی نکرده اگر انفجاری در برابر این ها باشد، همان شیشه ها ترکش خواهد شد.

در حال تکمیل

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز