معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه: علاقمند هستیم که در چارچوب "ایورا" فعالیتها گسترش یابد

۱۴۰۱/۰۸/۰۱ - ۰۹:۵۸:۲۲
کد خبر: ۱۳۸۹۶۰۲
معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه: علاقمند هستیم که در چارچوب ایورا فعالیتها گسترش یابد
معاون دییلماسی اقتصادی وزارت خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران در زمینه جمع اوری پول برای سرمایه گذاری، انتقال فناوری و سیاست گذاری مشارکت فعال داشته است و علاقمند هستیم که در چارچوب ایورا فعالیتها گسترش یابد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری برنا، نشست تخصصی "ایران و آیورا؛ چشم‌اندازها و فرصت‌ها" با حضور مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه، گوسال اعظم سارکار  سفیر بنگلادش در ایران، سلمان  ال‌فریسی دبیر کمیته نشست آیورا، استفان پریزنر هماهنگ‌کننده مقیم سازمان ملل متحد در جمهوری اسلامی ایران، خسرو ناظری دبیر کل جدید سازمان همکاری های اقتصادی (اکو) برگزار شد.

مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه در نشست " ایران و آیورا؛ چشم‌اندازها و فرصت‌ها" گفت: اقیانوس هند به عنوان سومین اقیانوس بزرگ جهان که بین کشورها و بنادر ارتباط برقرار می‌کند، ۵۰ درصد ترافیک بین‌اللملی و دوسوم کشتی‌های نفتی را از خود عبور می‌دهد.

وی افزود: آیورا به عنوان یک پلتفرم کارامد منطقه ای برای اقدامات مشترک عمل می‌کند و در گفتمان مشترک بین اقیانوسی نقش مهمی را ایفا می‌کند

معاون دیپلماسی اقتصادی با بیان اینکه بحثهای حمل و نقل دریایی بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: روانسازی، مدیریت ریسک، مدیریت فناوری، توریست توانمند سازی بانوان نشانگر کارامدی این پلتفرم است. 

آیورا

صفری به آیورا به عنوان هفتمین اتحادیه بزرگ بین‌المللی اشاره کرد و اظهار داشت: برای تحقق اهداف این اتحادیه بزرگ بین‌المللی نیاز است همکاری و گفتمان میان اعضا افزایش یابد.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه با اشاره به تحریم‌های غیرقانونی علیه ایران تاکید کرد: تحریمها مانع ایفای نقش ایران در این کمیته نشد و روابط خود را در ۸ فیلد گسترش دادیم‌.

وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران در زمینه جمع اوری پول برای سرمایه گذاری، انتقال فناوری و سیاست گذاری مشارکت فعال داشته است و علاقمند هستیم که در چارچوب ایورا فعالیتها گسترش یابد.

صفری با تاکید بر اهمیت تراتزیت‌های بین‌المللی خاطرنشان کرد: همکاری در ترانزیت های بین المللی  را باید بهبود بدهیم وکار را روانسازی کنیم مخصوصا در قسمت غربی اقیانوس هند و چابهار روش های چند وجهی برای فعالیت اقتصادی میتوان تعریف کرد.

صفری در پایان با اشاره به ۲۵ سالگی تاسیس سازمان آیورا گفت: باید در حوزه‌های مختلف تبادل نظر کنیم و فعالیت‌های همه جانبه داشته باشیم و همه اعضا شایسته توجه هستند و جلسه وزرا در داکا فرصت خوب برای بررسی راهکارهای همکاری بیشتر است.

انتهای پیام/ 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز