جلال‌زاده: راهپیمایی ۱۳ آبان از مقابل لانه جاسوسی آغاز خواهد شد/ تعدادی از دانش آموزان با مقام معظم رهبری دیدار خواهند کرد

۱۴۰۱/۰۸/۰۹ - ۱۰:۵۷:۵۵
کد خبر: ۱۳۹۲۹۷۷
جلال‌زاده: راهپیمایی ۱۳ آبان از مقابل لانه جاسوسی آغاز خواهد شد/  تعدادی از دانش آموزان با مقام معظم رهبری دیدار خواهند کرد
رئیس ستاد مرکزی یوم‌الله 13 آبان گفت: در تهران مراسم مقابل لانه جاسوسی، تجمع و سخنرانی و اجرای قطعنامه داریم، مردم به سمت دانشگاه تهران حرکت خواهند کرد؛ در استان‌ها از نقطه ای راهپیمایی آغاز می شود و به سمت مراکز نماز جمعه راهپیمایان حرکت می کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، نشست خبری ستاد هماهنگی یوم‌الله ۱۳ آبان به ریاست وحید جلال زاده امروز ۹ آبان برگزار شد.

جلال زاده در ابتدا ضمن تشکر از اصحاب رسانه آنها را افسران جهاد تببین و مبارز با جنگ ترکیبی دشمن خواند.

وی ادامه داد: این روز یکی از روزهای بسیار مهم در تاریخ انقلاب است در تاریخ ملت ایران این روز یاداور حوادث بسیار مهمی است؛ اولین اتفاق در سال 1343 تبعید حضرت امام بود و مناسبت دوم شهادت تعدادی از دانشجویان به دست رژیم منحوس پهلوی بود، مناسبت سوم نیز که حضرت امام از ان به عنوان انقلاب دوم یاد کردند تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام بود

برخی معتقند که این اتفاق نباید رخ می‌داد اما باید بگوییم اگر این سفارت به کار خود ادامه می‌داد تهاجم به فرهنگ جمهوری اسلامی را در دستور کار خود قرار می‌دادند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، گفت: امسال ۱۳ ابان جمعه برگزار خواهد شد لذا انشالله به لطف الهی و حضور مردم عزیز به نحو احسن برگزار خواهد شد؛ دشمن در یک ماهه گذشته با یک عملیات اغتشاش برخی شهرهای مارا نا ارام کرده و بزرگترین هدف دشمن در ایجاد اعتشاش هدف قرار دادن و نشانه گرفتن وحدت داخلی ایران است.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری بارها به این موضوع اشاره کردند که رمز پیروزی مت وحدت و همدلی است و لذا ما نباید اجازه دهیم که دشمن این وجد را نشانه گیرد.

جلال زاده درخصوص حادثه تروریستی شاهچراغ گفت: داعش رسما مسئولیت حمله شیراز را پذیرفت و رئیس وزارت اطلاعات نیز اعلام کردند که نفر دوم حادثه تروریست شیراز نیز دستگیر شد.

وی در خصوص یوم الله 13 ابان امسال، اضافه کرد: امسال ۱۳ آبان با یک رنگ و بوی پرشور تری باید برگزار شود که دشمن حس نکند اتفاقات اخیر در اراده مردم ایران در دشمنی با نظام استکبار خللی وارد کرده است.

وی گفت: دو قطبی سازی رسانه در برابر رسانه، دانشجو در برابر دانشجو و همسایه در برابر همسایه تلاشی است که از سوی دشمن انجام می شود. دشمن در پروژه خیابان شکست خورده و حوادثی مثل حادثه تروریتسی شاهچراغ یعنی شکست آن‌ها. شاهد بودیم داعش رسما عملیات تروریستی در شیراز را پذیرفت و نفر دوم این اقدام تروریستی هم دیروز توسط سربازان گمنام امام زمان دستگیر شده است.

وی افزود: دست آمریکا در حوادث اخیر را بیش از پیش می بینیم. یکی از روسای جمهور سابق آمریکا گفته است ما منتظر چنین روزی در ایران بوده ایم. آمریکایی ها یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار برای حوادث اخیر بودجه تصویب کردند.

جلال زاده ضمن تشریح برنامه های روز ۱۳ آبان گفت: در تهران مراسم مقابل لانه جاسوسی، تجمع و سخنرانی و اجرای قطعنامه داریم، مردم به سمت دانشگاه تهران حرکت خواهند کرد؛ در استان‌ها از نقطه ای راهپیمایی آغاز می شود و به سمت مراکز نماز جمعه راهپیمایان حرکت می کنند. برگزاری کرسی های آزاداندیشی در دانشگاه ها، همایش «قرن ۲۱» در ۹ و ۱۰ آبان در مجمع اساتید مسلمان برگزار می‌شود. برگزاری دویست کرسی ازآداندیشی در موضوع استکبار ستیزی توسط بسیج دانشجویی در دانشگاه ها، جشنواره هنری «روایت تسخیر» با مشارکت وزارت فرهنگ در برخی دانشگاه ها، پویش روایت «استقلال»، تولید درس نامه و محتوای چند رسانه ای «چرا مرگ بر آمریکا» در مدارس و دانشگاه ها، برگزاری ویژه برنامه هایی در نماز جمعه، برگزاری نشست‌های بصیرتی در حوزه های علمیه با موضوع ۱۳ ابان، راه اندازی پویش های دانش آموز «فهمیده» و پویش عشق «شهید» ویژه کلیه مدارس کشور و جشنواره سرود «ای ایران» در مدارس کشور و همچنین حضور چهره های شاخص علمی‌ و ورزشی در غرفه هایی که در مسیر راهپیمایی در نظر گرفته شده است از جمله برنامه های گرامیداشت روز ملی 13 آبان است.

رییس ستاد مرکزی گرامیداشت یوم‌الله 13 آبان اظهار کرد: روز چهارشنبه 11 آبان تعدادی از دانش آموزان با مقام معظم رهبری دیدار می کنند. همچنین زنگ استکبار ستیزی صبح روز چهارشنبه در همه مدارس کشور نواخته می شود. نثار گل‌ به مزار شهدای دانش آموز نیز روز پنجشنبه 12 آبان برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: بیش از 3500 تن از اصحاب رسانه داخلی و خارجی مراسم امسال را پوشش خبری می دهند.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت یوم‌الله 13 آبان اظهار داشت: مراسم گرامیداشت 13 آبان با عنوان «13 آبان، حماسه ایستادگی مقاومت و استکبارستیزی» در بیش از 900 شهر و استان از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۱ با حضور گسترده دانش‌آموزان، دانشجویان و اقشار مردمی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز