بهادری جهرمی: با اقدامات تروریستی و تکفیری مماشات نمی کنیم/ حضور در دانشگاه‌ها با جدیت ادامه خواهد داشت

۱۴۰۱/۰۸/۱۰ - ۱۰:۰۲:۲۰
کد خبر: ۱۳۹۳۳۷۸
بهادری جهرمی: با اقدامات تروریستی و تکفیری مماشات نمی کنیم/ حضور در دانشگاه‌ها با جدیت ادامه خواهد داشت
سخنگوی دولت در رابطه با نگرانی نسبت به ناامنی در کشور و نفوذ گروهک های تروریستی گفت: بارها گفته ایم با این اقدامات تروریستی و تکفیری مماشات نمی کنیم و در جدی ترین وجه ممکن با عاملان و مسببان و حامیان برخورد موثر و قاطع خواهد شد‌

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در نشست خبری خود که در صبح روز سه شنبه ده آبان برگزار شد، گفت: اجتماع پر شور مردم در شهرهای مختلف در تشییع شهدای تامین امنیت و حوادث تروریستی و هم در اعتراض به اغتشاش و آشوب افرینی ها، نشان می دهد مردم مخالف آشوب و ایجاد ناامنی هستند و به تلاش های همه جانبه دشمن دست رد زدند.‌

وی در ادامه گفت: با توجه به اینکه شعار امسال، شعار حمایت از تولید و اشتغال بوده و دولت در این انتخاب از شعار های اساسی اش حمایت از تولید بوده، به برخی از شاخص‌های تولیدی کشور  اشاره می‌کنم، در حوزه تولید وقتی اقدامات موثر باشد کارآفرینی اتفاق می افتد و کمک می‌کند حجم انبوه نقدینگی به سمت تولید برود و آثار تولید را در جهت رشد اقتصادی  به بار می آورد و در گذر زمان می تواند کمک کننده افزایش رفاه مردم باشد‌. 

سخنگوی دولت تصریح کرد: تولید ناخالص داخلی در سه ماهه ابتدایی اول سال رشد ۳/۱ درصدی داشت  و رشد ما در بحش صنعت امار ۵/۱درصدی دارد که امار قابل قبولی است، امار ما در دهه گدشته ۴دهم درصد بوده است. در حوزه تجهیزات پزشکی در ۷ ماه ابتدایی سال، در تولید ۵۰۰ محصول تجهیزات پزشکی ۲۵ درصد افزایش در صدور پروانه های تولید داشتیم. در صنعت فولاد در پنج ماه اول سال با رشد ۹/۹درصدی مواجه شدیم. محصولات فولادی در این بازه زمانی ۸ درصد رشد داشت.در خورو سازی ، تولید کامل خودرو رشد زیادی داشت‌.  افزایش ۲۸۸ درصدی تولید کامل خودرو را داریم . در تولید ون ۴۵۴ درصد رشد داشتیم در حوزه اتوبوس ۷۸ درصد رشد داشتیم در وانت ۴۷ درصد رشد داشتیم؛ در صنعت کاغذ سازی، در پنج ماهه ابتدایی سال ۶/۸درصد رشد داشتیم در محصولات پتروشیمی ۶/۵ درصد رشد داشتیم.

بهادری جهرمی گفت: خرید تصمینی گندم ۶۰ درصد افزایش داشته است.  در حوزه برق ۶هزار مگابات ظرفیت تولیدی که در سال اول دولت اتفاق افتاد و این افزایش طرفیت تولید را که داشتیم بی سابقه بوده است. 

وی در رابطه لایحه اساسنانه صندوق ملی مسکن گفت: اساسنامه صندوق ملی مسکن بعد از ارجاع به شورای نگهبان یک بار در دولت اصلاحات شد و برای شورای نگهبان ارسال شد و مجدد ایراد گرفته شد و بلافاصله در هیئت دولت مطرح شد و مجدد ایرادات اصلاح شد و برای شورای نگهبان ارسال کردیم. برداشت من این است که این بار مورد تایید قرار می‌گیرد و می تواند در جریان اجرا قرار بگیرد‌. 

سخنگوی دولت در رابطه با دور دوم سفر های استانی، و انتخاب معاون اجرایی رییس جمهور تصریح کرد:  یک جوان دیکر به ترکیب هیئت دولت اضافه شد، آقای محسن منصوری استاتدارتهران، جوان فعال و دارای سابقه کار با حکم رئیس جمهور به معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری انتخاب شد

بهادری جهرمی گفت: در ۵ سال اخیر ۲ هزار و ۷۰۰نخبه  که از کشور خارج شده بودند به کشور بازگشتند و موجی از بازگشت نخبگان را شاهد بودیم.سید فرید معصومی یکی از این‌نخبگان بود که به کشور بازگشت و در حادثه تروریستی شاهچراغ به شهادت رسید‌.

وی اظهار داشت: برای حمایت از نخبگان و تقویت آنها دولت مصوبات و اقدامات گسترده ای داشته است. بیش از ۱۰ هزار نفر از نخبگان کشور که عضو بنیاد ملی نخبگان هستند با شرکت های دانش بینان همکاری می کنند . تعداد شرکت های دانش بنیان امروز به آمار بالای ۷هزار شرکت رسیده است‌. تصمیمات متعددی اتخاد شد تا حمایت جدی شود.

سخنگوی دولت در رابطه با نگرانی نسبت به ناامنی در کشور و نفوذ گروهک های تروریستی گفت: همیشه یکی از راهبرد های دائمی دشمن ویژه وقتی از توقف مسیر پیشرفت کشور ناامید می شوند دست زدن به اقدامات تروریستی است مسیری که کشور با همراهی مردم و دولت توانست طی کند مسیر درمان درد های کشور بود‌ مثلا مشکلاتی مثل رتبه بندی معلمان در مسیر حل قرار گرفت‌. مثلا قوانینی که برای ازادسازی سواحل اجرا نمیشد در مسیر فعال شدن و اجرا قرار گرفت و تورم افسارگسیخته در مسیر مهار قرار گرفت‌ وقتی دشمن از اثر گذاری تحریم ها ناامید شود به اقدامات تروریستی و شبه تروریستی و آشوب افکننانه روی می آورد و مردم نشان دادند با این اقدامات متحد تر و یک پارچه تر می شوند و بر حقانیت مسیر خود مصر تر می شوند . بخشی از این اقدامات در بیانیه دستکاه های امنیتی اشاره شد.

بهادری جهرمی تاکید کرد: بارها گفته‌ایم با این اقدامات تروریستی و تکفیری مماشات نمی کنیم و در جدی ترین وجه ممکن با عاملان و مسببان و حامیان برخورد موثر و قاطع خواهد شد‌.

بهادری جهرمی در رابطه با برنامه دولت برای اجرای قانون هوای پاک گفت: احکام‌ متعددی در قانون هوای پاک برای حل بحران آلودگی هوا مطرح شده است،  دولت اجرای این قانون روی زمین مانده را هم تسریع بخشید و آقای رئیس جمهور دستور موکدی در این رابطه دادند و دستور شد اقدامات با سرعت بیشتر انجام شود.

وی افزود: ۳ بخشنامه اخیرا وزارت کشور در راستای سرعت بخشی در اجرای این تکالیف داده است. ارتقای کیفیت سوخت از مهم‌ترین برنامه ها بوده که تمامی سوخت ها از استاندارد یورو۴ برخودار بودند.از رده خارح کردن خورد های فرسوده  هم در دستور کار بوده فقط ده هزار مگاوات توسعه نیروگاه های تجزیه پذیر انجام شده است. برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی دولت به کمک شهرداری رفت و ۲۰۰ اتوبوس جدید را وارد پایتخت کرد. به واسطه این آشوب گری های اخیر بیش از ۵۰ دستکاه ها اتوبوس دجاراسیب شدو امکان بهره برداری از آنها نیست‌.در حوزه جلوگیری انتشار گازهای آلوده و تخریب محیط زیست قرارداد جمع آوری فوت مکعب گاز فلر از سوی وزارت نفت منعقد شد همه این‌مسیر در گدر زمان کمک می کند این شیب تند تخریب محیط زیست مهار شود‌

وی در رابطه با اظهار نظر مقامات خارجی و اقدامات وزارت خارجه گفت: اقدامات متعددی در وزارتخانه صورت‌گرفته و سفرای کشور هایی که اظهارات مداخله جویانه داشتند بارها احضار شدند و یادداشت های اعتراضی به مجامع بین المللی ارسال وثبت شد و طرح شکایت و اقدامات حقوقی‌ برای اطهار نطر خلاف قانون و خلاف امنیت کشور انجام شد.  لیست های تحریمی در این زمان اتفاق افتاد‌ .حتما  دولت مسیر های اقدامات حقوقی در تمامی مراجع ذی صلاح بین المللی را پیگری می‌کند 

سخنگوی دولت در رابطه با حضور خود در دانشگاه ها و حضور دیگر اعضای دولت در دانشگاه ها گفت: آغازگر حضور در دانشگاه شخص رییس جمهور بود و ایشان ۶ بار در دانشگاه های کشور حاضر شده اند و علاوه بر این ،جلسات متعدد با اساتید و دانشجویان و روسای دانشگاه ها برگزار شد و ایشان میزبان این‌جمع بودند و ایشان دستور به حضور همه دولتمردان در جمع های نخبگانی برای پاسخگویی داشتند.

وی ادامه داد: معاون اول هم جلسات متعددی داشتند و در ماجرای شریف معاون اول در خوابگاه دانشجویی حضور پیدا کرد‌ تا مشکلات را پیگیری کند.

بهادری جهرمی، گفت: این‌ مسیر را با جدیت دولت پیگیری می‌کند و ادامه می‌دهد و استقبال خوبی از مجموعه های دانشگاهی انجام شده و از مقامات مختلف دعوت شده است. دولت هم‌برنامه ریزی کرده شخصی های مختلف چه از مجموعه های دولت چه خارج از آن پاسخگوی سوالات دانشجویان باشند و با حفظ شان دانشگاه که محل اصلی تولید قدرت کشور است دولت این رامهم می داند و هم شنونده و هم پاسخگو خواهد بود و انشااله شاهد حضور بخش های مختلف اجرایی و سیاست گداری و ارکان مخالف حاکمیت باشیم.خانه های گفت و گوی آزاد محلی برای برگزاری این جلسات در دانشگاه های مختلف در سراسر کشور خواهد بود

بهادری جهرمی گفت: همه کارشناسان  اقتصادی بر مخرب بودن سیاست قبلی در نحوه تخصیص ارز اتفاق نظر داشتند، اختلاف بر این بود که چه زمانی باید این مسیر اصلاح شود.دولت با شجاعت وسط میدان مشکلات رفت و نشان داد حل مشکلات را به فردا واگذار نمی‌کند.  برخی می گفتند این اصلاح ممکن است برای دولت هزینه ایحاد کند ، دولت اهل پرداخت هزینه برای درمان درد مردم است ‌اکر این اصلاح انجام نمی‌شود امروز شاهد تورم بیش از ۸۰ درصد بودیم.

وی اضافه کرد: افزایش ۵۷ درصدی حقوق کارگران و حل مشکلات کارگران و افزایش حقوق بازنشستگان و قریب ده برابری کردن یارانه ها بسته کاملی است. با کارهای شبانه روزی دولت مشکلات تلمبار شده گدشته را برطرف خواهد کرد.تحلیل دولت این است که مسیر حل مشکلات است که سبب میشود دشمن مانع پیشرفت شود.

سخنگوی دولت؛ گفت: قطعا علم و آگاهی جوانان‌پشتوانه کشور است و دشمن دوست ندارد علم و آگاهی و تقویت دانش آموزان را ببیند زیرا در این صورت است که رشد آینده محقق شود.  از شجاعت و توانمندی این دانش آموزان دشمن می ترسد و ما به او افتخار می‌کنیم و این‌پویش خود جوش بعد از حادثه تروریستی لرزه به اندام دشمن می اندازد و دولت برای رشد و ایحاد زمینه مساعد در حوزه علم و آگاهی برای نوجوانان و جوانان که مالکان اصلی این سرزمین هستند، تلاش خواهد کرد.

انتهای پیام/ 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز